Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Den invaderende og urettferdige forsikringsbransjen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-08, 09:41   #1
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den invaderende og urettferdige forsikringsbransjen

Jepp, det mener jeg. Denne artikkelen fikk meg til nok en gang å ergre meg over hvor urettferdig systemet med å tegne forsikring er og hvor mye av vårt privatliv vi må utlevere for å søke om uføre- og livsforsikring (eller hva det nå heter) hos forsikringsselskapene. Da jeg skulle få meg forsikring og måtte fylle ut det detaljerte skjemaet jeg fikk fra Gjensidige, satt jeg med en skikkelig dårlig følelse. Her måtte jeg krysse av og fortelle detaljer om egen fysiske og psykiske helse og gi forsikringsselskapet tilgang til mine legejournaler. Hvis jeg hadde vært så uheldig at jeg hadde en eller annen diagnose som står på forsikringsselskapenes ”svarteliste”, kunne jeg bare drømme om å bli forsikret.

Jeg synes dette systemet er så utrolig urettferdig og invaderende! Ja, selvfølgelig skal disse selskapene tjene penger, men jeg ville vært mer komfortabel med å betale en høyere premie mot at alle kan få forsikring. Eller egentlig vil jeg at dette skal ligge innenfor Statens ansvar og hadde gjerne betalt mer i skatt hvis det hadde gjort at uføretrygden hadde blitt en bedre ordning. Stakkars den som blir ufør i ung alder i dag, tenker jeg.

Vi har forsikret barna våre for å få de inn i systemet før det evt. blir oppdaget sykdommer som gjør at de blir utestengt. Så vi er altså med å finansiere det systemet vi synes er så urettferdig. Grunnen er at vi føler at vi ikke har noe valg.

I artikkelen jeg har lenket til over er det en forsker som mener at det må åpnes for at forsikringsselskapene også får tilgang til genetisk helseinformasjon. Altså enda mer ”overvåkning” og siling etter min mening.

Er det andre som har tanker rundt dette? Er det noen som er rivende uenig med meg?

noen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:16.