|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du byttet etternavn i voksen alder? | |||
| Nei, og jeg vil aldri gjøre det |
|
110 | 36,54% |
| Nei, men det kan bli aktuelt i fremtiden |
|
27 | 8,97% |
| Vet ikke |
|
3 | 1,00% |
| Ja, men angrer |
|
13 | 4,32% |
| Ja, og jeg angrer ikke |
|
148 | 49,17% |
| Deltakere: 301. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kamerat
|
Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Det var og er helt uaktuelt at jeg skulle bytte etternavn. Så jeg har mitt og mannen har sitt. Ungene har mitt etternavn og farsnavn som mellomnavn, fordi mannen har et sånt eminent farsnavnvennlig fornavn. Trollet Toffemannsdatter Toff og Huldra Toffemannsdatter Toff.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?
Når kommer Kinkeliane Koff?
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Barna mine har begge sine etternavn, men med mitt som etternavn. Av den enkle grunn at det før de kom, ikke var noen gutter i slekta vår til å føre navnet videre. |
|
|
|
#6 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Når vi giftet oss for 10 år siden var det vel ikke vanlig at han tok hennes etternavn? Vi hadde iallefall ikke hørt om det. Om vi hadde giftet oss nå, tror jeg nok at mannen ville tatt mine navn, dels pga praktiske årsaker. Jeg har iallefall 2 mellomnavn og mannens etternavn. Noen ganger angrer jeg, for det kan bli fryktelig langt og tungvint å hele tiden måtte stave (har 2 sjeldne navn fra før av). Det var bare så utrolig viktig for meg å ta mannens etternavn når jeg var 23 år. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|