Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan avvenne henne fra suging på tommelen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-08, 21:48   #1
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan avvenne henne fra suging på tommelen?

Det er ikke gunstig at et barn suger på totten, spesielt ikke etter 3-årsalderen. Og kjeveortopedisk behandling er dyrt - det gis ikke gratis tannregulering i den offentlig tannhelsetjenesten, men folketrygden yter refusjon til barn/ungdom som må ha regulering. Men likevel - det blir penger av det.

I en bok jeg har på skolen har vi litt om kjeveortopedi og der står det at det finnes enkle tekniske hjelpemidler for å unngå finersuging. Dette er plater med påsatte pigger, albuemansjetter ol. Har dessverre ikke peiling på hva dette er, hvordan det ser ut eller om det virkelig funker, men du kan kanskje sjekke muligheten dersom noe annet ikke fører frem?

Hvis det er mest om natten hun totter, kanskje hun kan sove med noen skikkelig lodne vanter? Ikke deilig å tommelen i munnen da...

Lykke til - håper det ordner seg!

Gammel 24-05-08, 21:56   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om hun kun totter med koseposen i nærheten, så er det vel den som må bort da....Hun kan godt sende den til noen (ja, smokker går jo til sabeltann)

Selv ser jeg for meg at jeg har kommet til å prøvd compeed gnagsårplaster eller noe sånn på fingeren - men det er kanskje litt slemt...

Gammel 24-05-08, 22:05   #3
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en 5 åring som har brukt tommelen ekstremt mye om kvelden/natten. Jeg var inne på tanken om å bruke go' negl, men det er ikke anbefalt for så små barn . Jeg ble sterkt advart mot dette både hos helsesøster og på apoteket. I stedet prøvde vi sitron på flaske. Det var ikke mange gangene vi brukte det for det endte som regel med et veldig hyl når hun plutselig puttet tommelen i munnen mens hun sov . Bare tanken på at vi skulle ta på flere kvelder var nok til at hun sluttet, men det hender ennå at den kommer inn i søvne.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 22:16   #4
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ying, her.

Jeg var inne på tanken om å bruke go' negl, men det er ikke anbefalt for så små barn . Jeg ble sterkt advart mot dette både hos helsesøster og på apoteket.

Å? Det har jeg ikke fått med meg. Vet du hvorfor? Jeg tror ikke Storesøster suttet på totten m/go'negl mer enn 5 ganger, så det går nok bra med henne.

Gammel 24-05-08, 22:27   #5
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Å? Det har jeg ikke fått med meg. Vet du hvorfor? Jeg tror ikke Storesøster suttet på totten m/go'negl mer enn 5 ganger, så det går nok bra med henne.

Jeg husker ikke helt hva det var, men det var noe med noen av virkestoffene som ikke var gunstig for barn. Jeg ser forøvrig at apotekene nå skriver at det ikke er anbefalt for barn under 3 år.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 22:38   #6
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ying, her.

Jeg husker ikke helt hva det var, men det var noe med noen av virkestoffene som ikke var gunstig for barn. Jeg ser forøvrig at apotekene nå skriver at det ikke er anbefalt for barn under 3 år.

Storesøster var vel 3 år og noen dager da vi begynte, så da var det vel greit, da.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:55.