Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelper det å boikotte Nestlé?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-08, 08:28   #21
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelper det å boikotte Nestlé?

Selvsagt hjelper det. Alle monner drar! Dessuten hjelper det min egen samvittighet. Og maten er selvsagt ikke noe dårligere selv om det ikke er fra dette firmaet? Vi laget maten selv, det er garantert den beste maten for barnet.

Gammel 26-05-08, 09:42   #22
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Boikottinga av Nestlé funket her helttil snoopy kom til verden. Eneste mme hun ikke spydde eller gulpet masse av var Nan

De gangene jeg har kjøpt middags glass har det skjed i sverge, sampler eller hva de heter. Og tine småfolk.
Hipp middags glass er her bare med kalkun fra 6 mnd og spagetti fra 8 mnd.

Gammel 26-05-08, 10:55   #23
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det hjelper for samvittigheten, og at enkelte ting bare støtter jeg ikke. (Dog er mannen oppgitt for at jeg ikke kjøper Stratos... Men jeg orker bare ikke etter den fæle reklamen, der de hadde en Mynde inne på Stratos-fabrikken.. Merkelig hva enkelte syns er morsomt!!)

Gammel 26-05-08, 20:25   #24
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Det hjelper muligens, nå som jeg vet at after eight og lionsjokoladen også er produsert av Nestlé.

Jeg har bevisst handlet annen barnemat enn den Nestlé produserer, men har ikke sett på hvilket merke snopet jeg handler har. Det er litt typisk meg, desverre. Jeg får nyss i at noe muffins finnes i et selskap, eller at et selskap er bedre å støtte via handel enn et annet, og vips så følger jeg trenden. At jeg er ung, og det ikke er lange tiden siden jeg ble bevisst forbruker får vel ta litt av skylden for det.

Ellers er jeg enig med Ulvefar i at det er større verdi i å støtte det man synes er bra på markedet.

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

... ikke så konsentrert om boikott av spesielle firmaer som å heller positivt velge ut kles/mat -merker med god vandel som vist ved anerkjente merkeordninger som Max Havelar og Debio...

Gammel 26-05-08, 20:31   #25
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøp og ikke-kjøp virker veldig bra, det er et kraftig signal at din tier pr. barnematglass går til noen andre. og for hver tier Nestlé ikke får, må de begynne å revurdere sine strategier.

Som Ulvefar velger jeg også positivt ut en del merker eller typer, som max havelaar, änglamark, debiomerket, osv.

Gammel 26-05-08, 21:13   #26
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hjelper det å boikotte Nestlé?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Som Ulvefar velger jeg også positivt ut en del merker eller typer, som max havelaar, änglamark, debiomerket, osv.

Ja, og ikke minst det da.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.