Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tips til bra serier!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-06, 19:59   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

ikke lov.
Du får søke på nett etter "fildeling" eller "torrent" ... Men ikke si at jeg sa det ...

Jeg har diskutert dette med ei politidame, hun sa at det absolutt ER lov å laste ned til eget bruk. Hun gjorde det selv også.

Jeg anbefaler å laste ned Utorrent-programmet (www.utorrent.com). Når det er installert kan man begynne å laste ned fra hvilke som helst torrent-sider. Jeg bruker oftest www.mininova.org og www.isohunt.com.

Altså: hva skal man med 4400 når verden har gitt oss X-files? 4400 er bare urealistisk US overspilling dramaklisj. Ser ikke på den av samme grunn som jeg aldri så på Chicago Hope.

Hææ? The 4400 er jo genialt. Jeg elsker det, samtidig som jeg hater amerikansk klisje-kliss, då da kan det ikke være SÅ mye av det.
X-files og 4400 kan vel ikke sammenlignes? Det er jo to helt forskjellige serier som handler om to helt forskjellige ting.

Gammel 21-09-06, 20:52   #2
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har diskutert dette med ei politidame, hun sa at det absolutt ER lov å laste ned til eget bruk. Hun gjorde det selv også.

Det sier gubben min også, eneste grunnen til at jeg sover om natten Men akkurat nå bor vi ikke i Norge, litt usikker på reglene her... uansett er de jo ute etter de som legger filene ut.

Det som jeg er litt engstelig for er akkurat i det du er ferdig å laste ned, så deler du i teorien en 100% ferdig fil med omverdenen, og det er jo da ikke lov (selv om ingen laster ned hele filen bare fra deg)

Jaja. Jeg lå våken om natten da jeg var liten fordi storesøsknene mine kopierte leiefilmene vi leide, i tilfelle politirassia

Hææ? The 4400 er jo genialt. Jeg elsker det, samtidig som jeg hater amerikansk klisje-kliss, då da kan det ikke være SÅ mye av det.
X-files og 4400 kan vel ikke sammenlignes? Det er jo to helt forskjellige serier som handler om to helt forskjellige ting.

Jeg skal ta det til etteretning, en Simpsons-fan kan ikke ta feil

(Vi Matt Groening-avatarer må stå sammen)

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 23:24   #3
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jaja. Jeg lå våken om natten da jeg var liten fordi storesøsknene mine kopierte leiefilmene vi leide, i tilfelle politirassia

Daaaakar deg...

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 00:16   #4
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja da var jeg igang som nedlaster også Det stemmer det de sier. For mye informasjon gjør folk nyskjerrige

Tror ikke jeg skal søke på bombeoppskrifter på nettet

Gammel 25-10-06, 23:01   #5
Dolly
Køntri-star

Dolly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: Tips til bra serier!

1. Prison break
2. My name is Earl
3. 7th. Heaven
4. Gilmore Girls
5. Desperate housewives
6. studio 60 ( virka bra såg første episode i helga)

Gammel 25-10-06, 23:38   #6
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dolly, her.

1. Prison break
2. My name is Earl
3. 7th. Heaven
4. Gilmore Girls
5. Desperate housewives
6. studio 60 ( virka bra såg første episode i helga)

Du virker som en "ugly betty" . Bortsett fra punkt3, da, det ekskluderer deg egentlig fra de fleste demografier

Gammel 25-10-06, 23:41   #7
Dolly
Køntri-star

Dolly sin avatar

Hvor: Klepp
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Du virker som en "ugly betty" . Bortsett fra punkt3, da, det ekskluderer deg egentlig fra de fleste demografier

den har jeg ikke sett..

Men jeg googlet og, hva mente du egentlig med: Du virker som en "ugly betty" ??

Gammel 26-10-06, 09:20   #8
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dolly, her.

den har jeg ikke sett..

Men jeg googlet og, hva mente du egentlig med: Du virker som en "ugly betty" ??

At du er litt sånn ugly? Neida, det var ikke det jeg mente. Men ref. diskusjon litt lenger oppe, der jeg skriver følgende om serien "Ugly Betty"

Sitat:

Den er litt sukkersøt. Ugly chick revenge flick feel good. Morsom? Ikke ROTFL. Er vel i samme nedslagsfelt som Desperate Housewives.

Og ut fra hva du sier du liker på TV, så kan det være dette er noe for deg.
*Kif: Din TV-doktor*

Gammel 22-09-06, 01:36   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som jeg er litt engstelig for er akkurat i det du er ferdig å laste ned, så deler du i teorien en 100% ferdig fil med omverdenen, og det er jo da ikke lov (selv om ingen laster ned hele filen bare fra deg)

Du trenger ikke å dele den, jeg trykker bare "stop" slik at jeg ikke seeder, men det er mer egoisme fra min side siden linjehastigheten går ned når jeg laster ned/seeder.

Jaa Simpson ruler. Har du sett denne:

http://www.snabbstart.com/film/e39219afba

Gammel 26-09-06, 10:12   #10
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Hva bruker dere som har Mac til nedlasting?

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 17:31   #11
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Hva bruker dere som har Mac til nedlasting?

Azureus

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 15:52   #12
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har bare NRK1, så jeg er her mest for tips.

House er bra på NRK1, og "The 3rd watch".

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 22:32   #13
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har aldri vært så hekta på en serie at jeg har kjøpt dvd'er eller lastet ned. Da foretrekker jeg å se det som gå på tv, og på den måten få med meg mye forskjellig. Liker krim, særlig CSI, Cold Case og slikt. Simpsons og Futurama.
Men for tida har vi bare NRK 1 og 2 og TV2, så det er begrenset hva som vekker interessen, det blir mest dokumentarer.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 22:47   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg har aldri vært så hekta på en serie at jeg har kjøpt dvd'er eller lastet ned. Da foretrekker jeg å se det som gå på tv, og på den måten få med meg mye forskjellig.

Vi ser omtrent aldri på TV, og jeg husker aldri hvilke dager hvilke serier går på hvilke kanaler. Og så er det veldig greit å kunne begynne å se en episode når det passer, og eventuelt stoppe den om telefonen ringer eller noe annet skjer.

De siste årene har vi pleid å prøve en del av de nye seriene når det er sesongstart på amerikansk TV, og fortsatt å se dem vi liker. Mannen min følger med nok på hva som kommer og hva som går til at han stort sett greier å plukke ut de "viktigste", og jeg er lettvint i matveien og ser på det han setter på.

Gammel 25-10-06, 08:54   #15
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg har aldri vært så hekta på en serie at jeg har kjøpt dvd'er eller lastet ned. Da foretrekker jeg å se det som gå på tv, og på den måten få med meg mye forskjellig. Liker krim, særlig CSI, Cold Case og slikt. Simpsons og Futurama.
Men for tida har vi bare NRK 1 og 2 og TV2, så det er begrenset hva som vekker interessen, det blir mest dokumentarer.

Kan dulte litt på denne. Jeg pleier å ha en serie jeg følger med hver sesong, blir stresset av å ha mye å følge med på. Akkurat nå er det Grey's Anatomy jeg må ha med meg, pluss de nyeste episodene av Kongen av Queens på TV2. Det er egentlig alt, i tillegg til at jeg prøver å se så mye Seinfeld, Frasier og Kongen av Queens som mulig. Fulgte også med på Anna Pihl forresten, det likte jeg veldig godt. Men for øyeblikket er det altså bare tirsdag som er den store TV-dagen her i huset.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 23:09   #16
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg anbefaler å laste ned Utorrent-programmet (www.utorrent.com).

Må man være medlem = betale for å laste ned denne? jeg finner ikke noen gratis-varianter.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 13:55   #17
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, man må da ikke være medlem? De har et sånt "Donate - PayPal" system. Om du går inn på programmet og trykker på About µTorrent, får du bl.a opp dette: "Thanks for using this FREE program. I hope you like it. If you paid for it, get a refund!"

http://www.utorrent.com/download.php

Noen som vet hvor mange sesonger av "Six feet under" NRK1 sendte?

Sist redigert av Silence : 27-11-06 kl 12:06.
Gammel 27-11-06, 12:04   #18
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Standard

Unnagjort episode 1, 2 og 3 av Heroes og hekta. Begynner å bli en del serier å følge med på nå.

Lagt til: Og nå ser jeg at med dette innlegget innehar jeg de 4 siste innleggene i denne diskusjonen...

Lagt til #2: Nå har jeg slått sammen de tre meldingene over til en melding. Da så det litt bedre ut.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.