Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Iberiasnegler

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-08, 09:20   #18
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iberiasnegler

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Vi har massevis av boasnegler og løpebiller, så her er det få brunsnegler (..)
Jeg er litt skeptisk til Nemaslug, for jeg regner med at den tar alle snegler, ikke bare de brune? Og jeg vil jo helst beholde boasneglene mine.

Enig. Så jeg ville ikke anbefalt Nemaslug der du har flere arter og ikke vil drepe alle. Go Boasnails!
Nemaslug må heller ikke brukes veldig nære dammer, bekker eller i vannmettet jord, ettersom Nemaslug da dreper vannsnegler (som er fredede og ikke gjør skade i hagen). Men kjemisk bekjempelse dreper også alle sneglearter, og er i tillegg skadelig for andre grupper, vaskes ut i bekker med regnet osv. så jeg mente egentlig mest å anbefale Nemaslug fremfor giftsprøyting.

Opprinnelig lagt inn av Tante Grønn, her.

Er du zoolog? *nyskjerrig*

Ja, formelt i alle fall. Jeg er riktignok ikke noe geni når det gjelder å feltbestemme smådyr (forferdelig dårlig med navn generellt, så systematikkeksamenene var alltid mararitt...), det jeg gjør mest er modellering for å se hvordan forskjellige prosesser henger sammen på populasjon eller økosystemnivå (mest epidemiologi og populasjonsdynamikk i forhold til klimaendringer). Liker å jobbe i felt også, men trenger hjelp av andre typer spesialister når jeg må artsbestemme snegler, forskjellig barkebiller etc.

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Vi har pinnsvin i hagen nå. Jentungen har kalt det Lavendel. Kanskje det er derfor vi slipper sneglene?

Det hjelper nok, i alle fall. Så pass godt på Lavendel

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 06-06-08 kl 09:27.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:12.