Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøkene du elsket som barn

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-08, 21:10   #1
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøkene du elsket som barn

Ronja Røverdatter! Ingen over, ingen ved siden!
Flukten fra Watership (gråt som 10-åring da jeg var ferdig med den fordi jeg da ikke kunne lese den på nytt uten å vite hvordan det gikk )
En verdensomseiling under havet.
Ulvejegerene

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 21:17   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Greven av Monte Cristo.

Og så fikk jeg Hornblower-bøkene av farfaren min. Han hadde med en ny hver gang han kom til søndagsmiddag. Moren min forteller at min søster, som er tre år yngre, var så fornærmet for at hun ikke fikk bok at hun satte seg og "leste" en bok opp-ned, for å vise at hun også kunne lese og måtte få bøker.

Jeg kan altså ikke ha vært mer enn ca. 9 år gammel. Friskt bokvalg av farfaren min, fra en mann i hans generasjon, til en jente.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 21:59   #3
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Onkel Toms Hytte
Oliver Twist
Den Hemmelighetsfulle Hagen
Fem-bøkene
Det Hemmelige S
Ginger-bøkene
Da Inkeri Kom Hjem
Boris
Anne Franks Dagbok
Frendeløs
Veien til Costa Rica
Skatten på Sjørøverøya
Robinson Crusoe

Jeg likte også veldig godt historiene i Mitt Skattkammer

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 23:40   #4
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Flukten fra Watership (gråt som 10-åring da jeg var ferdig med den fordi jeg da ikke kunne lese den på nytt uten å vite hvordan det gikk )

Den var det jeg hadde et vagt minne om, ja. Det er der jeg har inspirasjonen til Kanin-nickene (Kaninungen skulle egentlig gå over til å hete Kløver etter at Hassel kom, men jeg har ikke helt klart det). Jeg husker ikke hvordan boka endte, da.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.