|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Utholdenhet i ekteskapetJeg vet ingenting om tall (statistikk) ang. det du nevner, men mener å ha hørt at barn av skilte foreldre skiller seg oftere enn barn som ikke har opplevd skilsmisse? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utholdenhet i ekteskapet
Helt enig.Ville ikke blitt i et ekteskap for enhver pris.Det er jo sykt i tilfelle. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Originala
|
Det er jeg for så vidt enig i. Ikke for enhver pris. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har tro på forbedring
|
Jeg er og litt der.
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Utholdenhet i ekteskapetSom flere har vært inne på: Statistisk sett så er det en klar sammenheng.
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Det du sier her er utrolig viktig. Veldig ofte er det ungene som blir brukt som argument, enten for å bli eller for å gå ut av et forhold. Det valget som tas blir presentert som det beste valget for barnet. Hvorfor er man så redd for å erkjenne at det valget man har tatt er nødvendig for en selv, og er ut fra hensynet til en selv? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Originala
|
Jeg synes ikke det er så rart, egentlig. De aller fleste foreldre ønsker å gjøre det aller beste for barna sine, og det å sette barna i en vond situasjon smerter voldsomt. Jeg tror det ofte kan være en måte å forsvare seg på overfor både barna, seg sjøl og andre. Altså at man prøver å rettferdiggjøre valget. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Utholdenhet i ekteskapetSer dere hvor fort diskusjonen sporer over på "holder man ut lenge nok?"?
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Utholdenhet i ekteskapetJeg tror det ofte går på at man vil rettferdiggjøre et evt valg om brudd. For å kunne rettferdigjøre det, så er det et naturlig spørsmål å stille. Altså har man forsøkt lenge nok? Har man gjort det man kan for å unngå brudd og nettopp unngå å utsette ungene for det et brudd medfører. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Mother of Dragons
|
Det finnes de som holder ut for lenge, sånn at de ikke kan bli arrestert på å ikke prioritere barna, selv om det beste for dem hadde vært et brudd tidligere.
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Utholdenhet i ekteskapetJeg vet bare med meg selv at jeg ikke skal gå i de samme fellene som mine foreldre. Og den største fellen hos dem, var null komunikasjon.
|
|
|
#13 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Utholdenhet i ekteskapetJeg kunne godt tenkt meg å forbli gift. Jeg liker tanken på å være gift, og hele den ramma rundt.
|
|
|
#14 |
|
Originala
|
Det er statistikk ut fra en stor populasjon og kan ikke brukes på individnivå. Heldigvis! |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|