Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vogn til nesten-skole-unger?!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-08, 01:28   #11
TBM
Passiv

Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvis Poden (3) fikk velge helt selv hadde han heller valg en bytur på lørdag enn familietur i skogen. Han vil gjerne sitte i vogna si om vi er steder med mange mennesker (gjerne gågata el.l), og det får han lov til. Og han storkoser seg.
Dette betyr ikke at han ikke klarer å gå turer i skog og mark og slike ting, som jeg får litt inntrykk av at du tenker.

Nei, her overtolker du. Jeg har ikke sagt noe om at unger som sitter i vogn ikke kan å gå turer i skogen. Jeg velger bare å ikke ta med ungene på byturer på de få hele dagene vi har sammen. Jeg velger å gi ungene andre impulser - rett og slett fordi jeg tror det blir for lite natur i hverdagen generelt.

Det er mange av de aktivitetene jeg drar med ungene på som de selv gladelig hadde byttet bort med et par timer Playstation eller dataspill, men i etterkant av slike turer er de veldig godt fornøyde likevel. Og dermed fortsetter jeg å dra med ungene på slike ting som gir de litt mer utfordringer enn å sitte passiv i en vogn.

At andre velger litt annerledes er helt greit for meg.

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.