Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøkene du elsket som barn

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-08, 10:51   #10
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøkene du elsket som barn

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg elsket/ elsker Britta og Silver-serien!
(Og jeg er fremdeles på utkikk etter "Britta og Silver får en sjanse", hint hint!!)
Serien om Ponnigjengen av Monica Alm ble også lånt om igjen og om igjen på biblioteket.
Var også mye innom Nancy Drew, mest fordi Min Helt Storesøster hadde lest dem da hun var liten.

Ellers leste jeg i filler både Ronja Røverdatter (Lindgren) og Erich Kästners "Lise og Lotte - eller omvendt".

Aurora og Ole Aleksander leste jeg igrunnen bare for å ha lest dem.

Jeg leste allerede som fireåring, så det har blitt mange timer i sofaen med bokstablene mine fra tidlig av.
Jeg husker jeg leste "Ti små negerbarn" av Agatha Christie som tolvåring, den gjorde stort inntrykk på meg.

Å ja, og så må jeg ikke glemme Den Store Hestebok-favoritten: Sølvhingsten...

Åh ... dette kunne jo jeg skrevet! Britta og Silver - jeg har hele serien (nei, du får ikke min Britta og Silver får en sjanse ). Bok nr. 3 og 4 (tror jeg det var) - ... får en sjanse og ... i konkurranse strevde jeg lenge med å få tak i. Men jeg fikk alle til slutt. Hestejente som jeg var leste jeg nettopp hestejentebøker og stort sett alle bøker med bilde av en hest på omslaget, Ponnigjengen, bøkene om Jill, de om Silas, og etterhvert (selv om jeg var bare barnet enda) trilogien om Flicka.

I tillegg husker jeg godt Veien til Agra ( :cry: ), Brødrene Løvehjerte ( dobbelt-:cry: ), Ronja Røverdatter, Maria og eselet (adventslektyre), Lotta fra Bråkmakergata, Ole Aleksander Filibombombom, Guro, Mormor og de 8 ungene, ja, jeg kunne sikkert ramset opp i evigheter om jeg bare lot langtidsminnet få litt tid på seg.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.