Sv: Og så er det snart jul igjen
Jeg har ett spørsmål til de frafallne, om de vil svare.
Hvordan behandlet meningheten dere, og hvordan tok familien deres det når dere brøt ut, og i ettertid?
Jeg har en bekjent som brøt ut, og han ble behandlet som luft av sin meninghet. Ingen hilste på han mer, og plutselig sto han der uten noen venner og uten nettverk. Familien tok det tungt, men de kutta ikke han helt ut, som alle de andre han hadde vokst opp med. Han fikk en lang vei og gå når han måtte starte fra begynnelse av med å knytte nye vennskap og kanskje ett nytt verdensbilde..
Jeg undrer meg også over hvordan en JV kan være gift med en ikke religiøs person som både røyker, drikker og synder? Kommer ikke denne personen til helvete (eller hva det kalles), mens man selv får oppleve evig paradis?
Har en JV lov til å drikke alkohol, men ikke røyke?
Jeg husker så inderlig godt en bok jeg fikk av min gudfars JV-mor. Der kunne jeg se fantastiske bilder av barn og pandabjørner som lekte sammen i paradis. Alt var så fint og flott, og jeg klarer aldri glemme denne boka. Jeg var utrolig fascinert! Heldigvis tok mine foreldre den fra meg når jeg kom hjem, for jeg var ganske lett påvirkelig. Hvordan skal ett lite barn tørre avstå når alternativet til dette paradiset er helvete eller evig fortapelse.
|