Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Lukket brukergruppe for slankerne?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-08, 00:46   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukket brukergruppe for slankerne?

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Kunne dere ikke latt oss prøve hvertfall noen måneder eller noe da, så kunne vi tatt en evaluering i ettertid og sett om det lukkede forumet svarte til forventingene og om dere vurderte det dithen at det skulle stenges?

Det tenker jeg også.

Samtidig så ser jeg jo at selv om det kan hende at problemer dukker opp i ettertid. Men så forstår jeg ikke helt krisen om man må lukke en brukergruppe (kan hende pedagogene er noen kranglefanter feks) som ikke fungerer optimalt. Ser jo at det kan bli "bråk", men samtidig.. dette er internett.

Mulig jeg er kald og kynisk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 08:56   #2
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Ser jo at det kan bli "bråk", men samtidig.. dette er internett.

Der serverte du argumentet jeg egentlig ikke ønsket å lese i denne tråden. Et tungt argument mot opprettelsen av en hver form for lukkede grupper på internett. Poenget med å danne en lukket gruppe er jo at folks skal være "virkelige", seg selv i den.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 09:33   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner alle argumentene for at dere ønsker dere en slik gruppe, og har ikke så mange "motargumenter" mot dem. Motforestillingene mine dreier seg med om hvorvidt en slik gruppe er bra for forumet som helhet, de er ikke egentlig argumenter mot de personlige argumentene Knerten presenterer. Så ikke ta dem personlig på den måten, OK?

Jeg lurer på om dere ser for dere at en slik gruppe skal være åpen for alle (aktive brukere) som ønsker det? Slanking og vektproblemer er jo noe veldig mange er opptatt av og har erfaring med, enten det er hos seg selv eller hos folk man kjenner, så det er ikke bare de som f.eks. har store vektproblemer per i dag som vil kunne være interessert. Men hvis gruppen er åpen for alle som vil - kanskje man f.eks. bare må krysse av et sted for å melde seg inn - så vil den jo ikke bli så veldig "lukket og trygg" i forhold til f.eks. Medlemssalongen. Og hvis dere tenker dere at den skal være bare for dem med egne, reelle vektproblemer - at man må "søke" om å få være med, og nærmest dokumentere at man er overvektig - så vil dere jo miste mulige innspill og tips fra hele resten av brukermassen.

Vi har hatt et par veldig gode og engasjerte diskusjoner om slanking, kroppsbilde og andre relevante temaer på FP. En av de fine tingene med disse trådene er at de er opplysende og bevisstgjørende for dem som ikke selv har vektproblemer. Jeg ville synes det var synd hvis alt av "slankeprat" forsvant inn i en lukket gruppe; det ville være synd for resten av forumet, og også synd for diskusjonene, som kan komme til å bli mer ensidige.

(Jeg merker at jeg argumenterer ut fra at dette er et diskusjonsforum, mens det dere ser ut til å be om, er et "støtte-/hjelpeforum". For meg (både som bruker og modde) er det viktigere å opprettholde FP som helhet som et godt diskusjonsforum enn det er å dekke alle brukeres behov for andre typer fora. Det betyr ikke at jeg nødvendigvis ikke bryr meg om det dere sier, jeg vil bare klargjøre hvilken side jeg kommer fra.)

Gammel 26-06-08, 09:41   #4
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Der serverte du argumentet jeg egentlig ikke ønsket å lese i denne tråden. Et tungt argument mot opprettelsen av en hver form for lukkede grupper på internett. Poenget med å danne en lukket gruppe er jo at folks skal være "virkelige", seg selv i den.

Så klart er man det. Men om noen blir sure for at dere evt senere skulle bestemme dere for at det ikke fungerer. Konsekvensen blir jo ingenting annet enn forbipasserende sure miner evt. Det er det da her rett som det er.

Men antar at det blir nei. Greit nok.. var verdt et forsøk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 09:47   #5
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skulle ønske det kunne blitt et lukket forum ja...

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.