Sv: Hvor mange barn har du / ønsker du deg?
Det er ellers ikke "servicenivå" som gjør det mer krevende med mange enn med 1/få barn. Det er to ting:
- Hvert barn krever jo et visst minimum av innsats og tid. 2 krever dobbelt så mye av det som 1, 3 krever trippelt, etc. Banalt, men jeg føler for å presisere det likevel. Det er lett å tenke "tar jeg den så tar jeg den å", men det er mye JOBB! For hver enkelt av dem. Bare klesvasken med tre unger og to trenende voksne er formidabel! Og verre blir det når de vokser til. Noe kan de gjøre selv, andre ting MÅ man hjelpe til med. De SKAL følges opp med legetimer, tannlege, kontroller, foreldresamtaler, foreldremøter, lekser. Hver og en. Tre foreldresamtaler i halvåret er seks ganger i året man skal skulke jobb for å dra i møte. Ditto kveldsmøter. Osv. når de begynner på aktiviteter.
- Noen ganger gir det å ha flere stordriftfordeler. Men ofte - når de er små - kan det være tilsvarende ulemper. Det å ALLTID skulle forholde seg til minimum stereo input er vannvitig slitende. Flokkgreiene, liksom.
Jeg er glad for flokken vår, altså. Men jobben skal ikke undervurderes!