Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd
Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.
Hmm. Denne skjønner jeg ikke. Jeg ville iallefall følt meg litt smådum dersom alle rundt meg var klar over mine gråe hår til hverdags, men så skulle jeg plutselig med ujevne mellomrom farge det. Alle vil jo legge veldig merke til den fargen.
Jeg farger ikke for å skjule de grå hårene de få gangene jeg gjør det (ca 1 gang pr år), men for å sprite opp min egen farge litt. Jeg er slett ikke flau over å ha grå hår og har ingen behov for å kamuflere det, det er ikke sånn at jeg er redd for å bli avslørt. Når jeg gjør det, farger jeg uansett håret i en nyansen veldig nær min egen, men forskjellig nok til at oppmerksomme personer ville legge merke til det.
Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.
JEG ville absolutt farget håret om det ble grått nå, og jeg undres endel over hvorfor ikke flere gjør det og beholder sin ungdom litt lengre.
Min mor er 58 og nekter å farge og hun ser mye mye eldre ut enn hun hadde trengt, og enn sine venninner.
Det er da ikke sååå hassel å farge vel? Kontra å se såpass mye eldre ut?
Man kan fint se ut som 58 år med grått hår, det er vel ikke noe mål i seg selv å se ut som man er 45 hvis man er 58. Jeg synes tvert i mot at sånt virker krampeaktig og jålete :stiller meg lagelig til for hogg:. Det kommer jo an på hva slags verdier man har, hva slags person man er. Jeg synes på det jevne det er viktigere å ikke utsette kroppen og håret for massevis av kjemikalier* enn å prøve å gjøre meg yngre enn jeg er. Jeg ser ut så gammel som jeg er, og trives med det. I tillegg synes jeg ikke det er verdt hverken tiden det tar eller pengene det koster å holde håret farget hele tiden. Jeg forundrer meg over folk som så vidt får det til å gå rundt økonomisk, men som har råd til frisørregninger på langt over 1000 kroner flere ganger i året. Vi er rett og slett forskjellige.
*Jeg tror personlig at den eksplosive økningen i allergier de siste tiår i stor grad kommer av alle stoffer vi frivillig og ufrivillig utsetter oss for, gjennom mat, produkter vi bruker og miljøet generelt.
|