|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Avsporing fra grått-hår-trådJeg er langt mere bekymret over håret som faller ut en det som er grått. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Avsporing fra Grått hår-tråd
Det er ikke slik det skjer, tror jeg. Fargen "suges ut" av hele hårstrået, litt på samme måte som klorofyllet av bladene på høsten. Det er bare evt. kunstig farge som kamuflerer alt annet enn det innerste.
|
|
|
#23 |
|
Peppy!
|
Sv: Avsporing fra grått-hår-trådJeg synes det avhenger av hvilken hårfarge man har. Svarthårete slipper jo ikke unna med noe som helst. Slike kommunefargete som meg blir derimot ikke så fort avslørt. Generelt synes jeg uansett at det er penest å gjemme det grå. Striper er en fin måte å kamuflere et lett grånende hode, da blir ikke fargene så harde mot ansiktet. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd
Samme her, men jeg begynte enda før. Var nok ikke mer enn 15-16 da jeg farget det første gangen. Har fortsatt med det, i alle tenkelige (og utenkelige) fargevarianter. Det kommer jeg til å fortsette med. |
|
|
|
#25 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Det er vel ikke bare din personlige synsing, men et ganskeubestridt fakta at grått hår forbindes med økt alder
Hmm. Denne skjønner jeg ikke. Jeg ville iallefall følt meg litt smådum dersom alle rundt meg var klar over mine gråe hår til hverdags, men så skulle jeg plutselig med ujevne mellomrom farge det. Alle vil jo legge veldig merke til den fargen.
|
|
|
#26 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Jeg farger ikke for å skjule de grå hårene de få gangene jeg gjør det (ca 1 gang pr år), men for å sprite opp min egen farge litt. Jeg er slett ikke flau over å ha grå hår og har ingen behov for å kamuflere det, det er ikke sånn at jeg er redd for å bli avslørt. Når jeg gjør det, farger jeg uansett håret i en nyansen veldig nær min egen, men forskjellig nok til at oppmerksomme personer ville legge merke til det.
Man kan fint se ut som 58 år med grått hår, det er vel ikke noe mål i seg selv å se ut som man er 45 hvis man er 58. Jeg synes tvert i mot at sånt virker krampeaktig og jålete :stiller meg lagelig til for hogg:. Det kommer jo an på hva slags verdier man har, hva slags person man er. Jeg synes på det jevne det er viktigere å ikke utsette kroppen og håret for massevis av kjemikalier* enn å prøve å gjøre meg yngre enn jeg er. Jeg ser ut så gammel som jeg er, og trives med det. I tillegg synes jeg ikke det er verdt hverken tiden det tar eller pengene det koster å holde håret farget hele tiden. Jeg forundrer meg over folk som så vidt får det til å gå rundt økonomisk, men som har råd til frisørregninger på langt over 1000 kroner flere ganger i året. Vi er rett og slett forskjellige. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Pen. Så det så.
Jeg tror ikke man skader seg selv med hårfarging og har heller ikke så dårlig råd at dette er et argument i min verden.
|
|
|
#28 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Om dine verdier er "feilere" enn mine vet jeg ikke. Man er vel bare forskjellige. Jeg ville bare prøve å forklare det du sa at du ikke skjønte i min måte. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
intro
|
Sv: Avsporing fra grått-hår-trådNår det gjelder forfengelighet/å pynte seg/å "holde seg ung" har man gjerne sine egne "spesialområder", er mitt inntrykk. Jeg er f.eks. ganske jålete når det gjelder klær, og forlater aldri huset uten sminke. Håret, derimot, gidder jeg ikke gjøre noe med - verken farging, stilig klipp, bruk av hårprodukter e.l. Ragget henger rett ned i sin naturlige kommuneblonde kulør.
|
|
|
|
#31 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Avsporing fra grått-hår-trådJeg er relativt mørk i håret og fikk mine første gråe hår i midten av tjueårene, som Glitter. Jeg var nesten single, utrolig uetablert og hadde i grunnen farget håret i årevis. Det har jeg fortsatt med. Jeg syns jeg er litt vel ung for å være så gråspettet som jeg er, og farger det fortsatt. Men jeg trener på å venne meg til at jeg nok blir grå like ung som mine foreldre. Fordelen er at de har utrolig vakre, hvite manker.
Min mor er like gammel som din, og det er lenge siden hun sluttet å farge håret. Hun er flott og ser omtrent så gammel ut som hun er. Om hun hadde farget det, hadde det derimot sett grusomt ut. Hun er veldig lys, og med de gråe hårene så endrer også fargene i ansiktet seg, noe som gjør at det er lett å se på eldre kvinner at de farger håret. Og det er ikke særlig flaterende, syns jeg. Så faktisk kommer det et naturlig skille på når man bør slutte å farge håret.
|
|
|
#32 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man ser også utrolig gammel og desperat ut om man farger veldig grått hår.
|
|
|
#33 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Avsporing fra grått-hår-trådJeg farget lenge før de små grå begynte å vise seg, og fortsatte etterpå også. Nå er det mye grått, og det er ikke striper, men store felt, så nå er jeg veldig bevisst på å farge. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Avsporing fra grått-hår-trådJeg skjønner ikke helt poenget med å se yngre ut enn man er. Jeg tror jeg ser temmelig nøyaktig 36 år gammel ut. Kanskje et par år eldre på de dagene søvnløsheten viser mest. Jeg prøver å kjenne etter og nei, det gjør meg ingenting, og jeg hadde IKKE blitt glad om noen trodde jeg var 30. Hvorfor skal man se yngre ut??
|
|
|
#36 |
|
Pen. Så det så.
Jeg er 31 og ønsker ikke å bli spurt om leg på polet. Jeg blir derimot smigret når noen tror jeg er 26-27, nettopp fordi de mener at jeg ser "bra ut", har "holdt meg". I noen sammenhenger ønsker jeg derimot pondusen alderen gir meg og jeg ønsker meg nesten en liten rynke for å få den.
|
|
|
#37 |
|
Glamorøs
|
Min mamma også. Hun er 61, har grått hår, men er en nydelig dame, som ser akkurat passe gammel ut.
Jeg skjønner ikke helt at du ikke ser at dette gjelder deg og din smak. At andre velger å ikke farge håret sitt betyr ikke at de ikke bryr seg om utseendet sitt, de velger bare annerledes enn deg. Jeg syns for eksempel det ikke er spesielt classy med bleket hår, men jeg mener ikke at de som som gjør det ikke bryr seg om utseendet sitt, selv om jeg ikke syns det er pent.
|
|
|
#38 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Det er bare tøys. Jeg har venner på min alder som er helt, helt grå, og som farger det hele tiden. Man kan ikke se det, en gang.
|
|
|
#39 |
|
Har glorien til vask.
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Avsporing fra grått-hår-trådTror ikke jeg gidder å farge det om det blir grått..., men jeg vet jo ikke...
|
|
|
#40 |
|
Pen. Så det så.
Jeg har da virkelig uthevet ordet JEG med store bokstaver for å understreke dette Glitter.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|