Sv: Er du medlem av Mensa?
jeg har ikke tatt testen, men antar at jeg ligger rundt kravet sånn omtrentlig.
Synes mange av dere er ganske 'hovne' i uttalelsene over for de som faktisk er medlemmer. Jeg går ut fra at mange er med der for å møte 'likesinnede'
Her inne er det mange med høy IQ (noe HI 'gjettet' før hun lagde pollen) Kan vel være derfor at man liker seg her inne, for at man møter andre på 'samme sted' (kontra www.nybaktmamma.com som nok har en mye større spredning vil jeg tro)
Har ikke bestemt meg for om jeg vil ta testen eller ikke. Det er ikke veldig viktig for meg, men hadde vært artig å prøve en 'skikkelig' IQ-test. Det er et anerkjent redskap for å måle intelligens, men vi kan vel alle være enige i at det finnes andre kvaliteter også som er vel så viktige.
Hvis jeg tar testen så ønsker jeg også at mannen min tar den. Har lest en del om såkalt begavede barn, og vi har ei jente som er veldig tidlig ute og veldig kunnskapstørst. Så for å 'dokumentere' for skolen når den dagen kommer, at hun meget vel kan være intelligent, kan jeg forestille meg at det kan være nyttig med papir på foreldrenes IQ. (og i mine øyne er man smart også om man scorer 125 f.eks. - selv om man er for dum for Mensa)
Oi dette ble langt, og muligens noe off topic. Håper dere lever over det.
|