Sv: Er du medlem av Mensa?
Har vært medlem. Det var et lite sjokk for meg, jeg hadde akkurat like mange fordommer mot mennesker med høy IQ som mange her - og jeg hadde ikke drømt om at jeg selv passet inn. Jeg regnet med at jeg hadde 120 i IQ (senere har jeg funnet ut at alle, uansett hvilken IQ de har tror de selv har 120 i IQ.) Jeg har feks ikke eksepsjonelt gode karakterer, ikke en eneste liten S, 1 eller 6. (Eneste gangen jeg imponerte foreldrene mine var da karakterskalaen snudde fra videregående og til høyskole. )
Mitt inntrykk av Mensa medlemmer er at de er like forskjellige som andre. Heldigvis og dessverre. Det hadde vært greit å melde seg inn i en forening for så å treffe mange man var helt "på nett" med, men det fungerer ikke slik.
Lurer jo på om folk har det inntrykket av meg som er beskrevet i tråden, eller om jeg er: "Å, nei, vi synes jo ikke du er patetisk, sutrete og selvhøytidelig. Det er jo alle andre som er med i Mensa vi synes er det!" Akkurat som disse gamle kjerringene som hater innvandrere, bortsett fra Ali i naboleiligheten for han er jo kjempegrei. (Jeg krysser jo fingrene for det. Alternativet: "Ja, du er et kroneksempel på en patetisk, sutrete og selvhøytidelig Mensa-dude" er litt verre.)