Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-08, 22:34   #1
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Sånn her synes jeg er fint, men jeg får det jo ikke til selv.

Jauda, det er ganske izi pizi å lage ein fakeversjon. Berre ha skum/spray i halvtørt hår og "fløff" det til med fingrane medan det tørkar. Så festar du underhåret i ein hestehale og flettar overhåret i småfletter (medan håret framleis er småflokete og fluffy). Fest med småspenner og forsegl med spray.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 22:35   #2
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Jauda, det er ganske izi pizi å lage ein fakeversjon. Berre ha skum/spray i halvtørt hår og "fløff" det til med fingrane medan det tørkar. Så festar du underhåret i ein hestehale og flettar overhåret i småfletter (medan håret framleis er småflokete og fluffy). Fest med småspenner og forsegl med spray.

Izi pizi du
Men hva gjør jeg med hestehalen jeg lager først, setter jeg den opp med småspenner og?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 22:47   #3
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Izi pizi du
Men hva gjør jeg med hestehalen jeg lager først, setter jeg den opp med småspenner og?

Ja, dersom du gjer det før du lagar småflettene så får du liksom gjømt halen under flettene.

Gammel 07-07-08, 22:49   #4
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Har som regel håret løst, men ellers setter jeg det opp i en høy hestehale som jeg sprayer med hårspray. Ser litt sporty ut. Har jeg en skikkelig bad hairday så bruker jeg musefletter.

Gammel 07-07-08, 23:01   #5
Isa
--

Isa sin avatar

Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Ja, dersom du gjer det før du lagar småflettene så får du liksom gjømt halen under flettene.

Okej, jeg skal prøve i morgen. Så skal jeg legge ut bilde så dere kan le av hvor håpløs jeg er.

Gammel 07-07-08, 23:05   #6
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Okej, jeg skal prøve i morgen. Så skal jeg legge ut bilde så dere kan le av hvor håpløs jeg er.

Men kva type hår har du? Om det er hippielooken du er ute etter så er det eit godt alternativ med midtskill og to tynne fletter øvst mot skillet på kvar side av ansiktet. Også då med resten av håret fluffa.

Gammel 07-07-08, 23:10   #7
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Men kva type hår har du? Om det er hippielooken du er ute etter så er det eit godt alternativ med midtskill og to tynne fletter øvst mot skillet på kvar side av ansiktet. Også då med resten av håret fluffa.

Jeg har oppklippet hår til ca 10 cm nedenfor skuldrene. Rett pannelugg. Har fall, og krøller i underhåret. Pluss litt tilfeldige krøller innimellom. Blir det fuktig i været krøller det seg enda mer.

Det jeg skjønner jeg gjør feil, er at jeg lager det for stramt. Slik at det ikke blir noe sånn casual over det, sånn som på bildet her. Hmmm, kanskje ta noen øl og prøve på nytt?

Gammel 07-07-08, 23:12   #8
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hmmm, kanskje ta noen øl og prøve på nytt?

Øl? Mandag? Ferien startet alt? Kom hit og ta øl da vel.

Gammel 07-07-08, 23:14   #9
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Jeg har oppklippet hår til ca 10 cm nedenfor skuldrene. Rett pannelugg. Har fall, og krøller i underhåret. Pluss litt tilfeldige krøller innimellom. Blir det fuktig i været krøller det seg enda mer.

Det jeg skjønner jeg gjør feil, er at jeg lager det for stramt. Slik at det ikke blir noe sånn casual over det, sånn som på bildet her. Hmmm, kanskje ta noen øl og prøve på nytt?

Ja, det blir alltid best med promille. Natural casual, liksom.
Men seriøst, det blir mykje betre om du fluffar det til med spray før du lagar det til. Då kjem casual-looken av seg sjølv fordi du ikkje klarer å stramme så veldig.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.