Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du campinglivet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-08, 20:02   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du campinglivet?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Får jeg bli med?

Vi skal ikke dit i år.
Men du kan jo ta turen selv? Grenå er stedet.

Gammel 09-07-08, 10:57   #2
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vi skal ikke dit i år.

: venter på nøkkel:

Gammel 09-07-08, 11:59   #3
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Vi kommer til å prøve campinglivet, når barna blir større. Syns det virker koselig.

Gammel 09-07-08, 13:18   #4
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Campinglivet gjorde jeg meg ferdig med som barn. Det frister ikke til gjentakelse. Er nok litt for glad i komfort til å trives i telt, og for glad i privatliv til å trives på campingplass. Jeg kan forsåvidt være med på en overnatting eller to i fjellet, men ville nok helst foretrukket turisthytte.

Derimot drar jeg gjerne på tradisjonell sydenferie nå mens Lillevenn er liten. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle kommet til å si at familieresorter med barnedisco o.l. er helt greit....

Storbyferie er også en favoritt, både med og uten barn.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 13:27   #5
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Campinglivet gjorde jeg meg ferdig med som barn. Det frister ikke til gjentakelse. Er nok litt for glad i komfort til å trives i telt, og for glad i privatliv til å trives på campingplass. Jeg kan forsåvidt være med på en overnatting eller to i fjellet, men ville nok helst foretrukket turisthytte.

Derimot drar jeg gjerne på tradisjonell sydenferie nå mens Lillevenn er liten. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle kommet til å si at familieresorter med barnedisco o.l. er helt greit....

Storbyferie er også en favoritt, både med og uten barn.

Syns du at du får mer privatliv på en tradisjonell sydenferie altså?
Har ikke prøvd det jeg, men syns det ser ut som sånn "sild i tønne" greier det jeg. Kanskje det er noe for oss lell da?

Gammel 09-07-08, 14:31   #6
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Nyter du campinglivet, eller er tanken på en primitiv ferie, camping, telt(, mygg) og alt som følger med helt fjernt fra din verden?

Det var helt fjernt fra min verden før jeg fikk barn, samt en villmarkens datter til venninne. Jeg grøsset godt og langt nedover ryggen ved tanken, og mine beste ferier var på luksushotell i Rio og Paris. Hotellferie på disse hotellene, med shopping og museum står for meg som et mareritt nå hvis jeg skulle reist med barn. En liten dæsj, jada. En hel uke? :dån:

Teltliv er helt fint i denne livsfasen, synes jeg. Forutsatt at man har:
- det geniale slår-seg-opp-selv-teltet som TBM anbefalte meg
- dobbel luftmadrass (som ikke lekker, fy til Biltema)
- tilgang til en ok do
- mange andre barn og voksne i nærheten
- fristende område for barnevennlige aktiviteter (svpmming, sykling, klatring, fisking etc)

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Med mindre aC ler godt og hjertelig ved tanken på henne og et telt ute i villmarken.

... Sorry aC, men jeg ser liksom ikke helt det for meg jeg heller.

Jeg lo godt av aCs innlegg her. Basert på et rent skriftlig FP-inntrykk hadde jeg store vanskeligheter med å visualisere aC nyte campinglivets gleder.

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vi skal ikke dit i år.

Takk for tipset, det så fint ut!

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 18:14   #7
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker at barna er fornøyd og trives.

Campingvogn er i utgangspunktet noe jeg ikke trodde jeg ville sette mine ben i, men siden mannen argumenterte varmt for hvor barnevennlig det ville være, lot jeg meg overtale. Det ER barnevennlig. Massevis av lekekamerater innefor en liten radius, basseng og lekeaparater. Jeg klarer fint å se bort fra trange kår og vond seng. Folk bor tross alt i blokk og rekkehus også, så jeg har bestemt meg for at jeg klarer fint å bo litt tett på andre i en kort periode, selv om jeg nok egentlig er en mer privat person av type...

Samme tanker har jeg vedr charterturisme. Drømmen er kanskje ikke Resorts og Villages i Sør Europa. Men, barna koser seg med tilbudene disse stedene har, og jeg innser at akkurat nå er det ikke mine behov som alltid står i fokus. Storbyferie med shopping og sightseeing kommer heller i form av langhelger ellers i året. Med venninner eller med mann.

Gammel 10-07-08, 23:33   #8
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Teltliv er helt fint i denne livsfasen, synes jeg. Forutsatt at man har:
- det geniale slår-seg-opp-selv-teltet som TBM anbefalte meg

Hvilken modell valgte du til slutt? Jeg tenker at jeg skal bestille meg et selv, kanskje også sjekke ut importmulighetene...

Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 22:15   #9
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Syns du at du får mer privatliv på en tradisjonell sydenferie altså?
Har ikke prøvd det jeg, men syns det ser ut som sånn "sild i tønne" greier det jeg. Kanskje det er noe for oss lell da?

Jeg foretrekker å leie hus med egen hage og svømmebasseng, men slike tradisjonelle familieresorter er helt topp for barna, og da koser vi voksne oss også

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 00:49   #10
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg foretrekker å leie hus med egen hage og svømmebasseng, men slike tradisjonelle familieresorter er helt topp for barna, og da koser vi voksne oss også

Har du noen linker til hvor man får leid feriehus da? Virker spennende.

Gammel 28-07-08, 22:56   #11
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker det. Hytter, telt, gapahuk, soving under åpen himmel. Jeg elsker fjord og fjell, og tilbringer så mye tid som mulig på slike ting. I år ble ferien tilbragt i fjellene som vanlig. Vandring i Rondane og Trollheimen i et par uker. Finnes ikke bedre. Jeg blir fysisk uvel ved tanken på storbyferie og sydenstrand.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:06.