Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)
Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.
Det jeg er mest redd for er at vi ender opp med denne rødgrønne gjengen en gang til. Jeg er ikke noe FRP-fan, men jeg føler veldig for et regjeringsskifte. Om det innebærer at FRP havner i regjeringsposisjon så får det heller stå sin prøve. De sitter ikke alene med makta uansett, så jeg tror neppe de får sjansen til å tømme oljefondet på 4 år. Grunnen til FRPs suksess eller hva man skal kalle det er jo den elendige jobben de rødgrønne gjør. Folk er drittleie og stemmer FRP på trass etterhvert. Det blir litt for enkelt å avfeie det med at "bare bensinen og alkoholen bli billigere, så driter de i resten". Denne holdningen til andres meninger provoserer også mange, noe som igjen fører til at folk skygger unna og "havner" i FRP. FRP har vel blitt mer eller mindre et protestparti slik jeg oppfatter det.
Det er sjeldan populært å ta ansvarlege avgjersler. Mykje vil ha meir, og desverre så ser det faktisk ut til at mange er så barnslige at dei vil stemme FrP ved neste val fordi det no kostar 2,50 meir med bensin mellom Oslo og Trondheim.
Vi bur i verdens beste og tryggaste land - med fantastiske sikkerheitsnett for dei som av ein eller annan grunn vert sjuke eller mistar arbeidet. Årsaka til at vi kan ha det slik er at vi har regjeringar som torer å krevje skattar og avgifter av folket. Det er historie- og kunnskapslaust å ta velferdssamfunnet for gitt.
|