|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva synes du om en FrP-regjering? | |||
| Jeg tror FrP får regjeringsmakt, og ser det som positivt. |
|
11 | 9,24% |
| Jeg tror FrP får regjeringsmakt, og ser det som negativt. |
|
38 | 31,93% |
| Jeg tror ikke FrP får regjeringsmakt, og ser det som negativt. |
|
3 | 2,52% |
| Jeg tror ikke FrP får regjeringsmakt, og ser det som positivt. |
|
62 | 52,10% |
| Annet |
|
5 | 4,20% |
| Deltakere: 119. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)Tja...
|
|
|
#2 |
|
This is normal!
|
Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)
Et partiprogram består av flere saker, men stemmer man på FrP så stemmer man på et parti som har en grunnholdning som jeg synes er uakseptabel. Jeg ville heller ikke stemme på partier som har saker som for meg er etisk uakseptable. Hvis SV hadde hatt som sak at de ville kappe hodet av kongen, i tillegg til resten av partiprogrammet, hadde ikke jeg stemt på SV. Nå stemte jeg ikke på dem ved kommune- og fylkestingsvalget heller men...
|
|
|
|
#3 |
|
Ustabil
|
Og nettopp dette oppfatter JEG som uakseptabelt. Å karakterisere andre mennesker grunnholdning som uakseptabel.... er ikke Norge et demokrati? Og et fritt land? Har vi ikke lov til å mene hva vi vil, og stemme hva vi vil? Selv om jeg er rivende uenig i SV sin politikk så syns jeg jo ikke de er uønskede elementer i norsk politikk. De fremmer sine synspunkter, og har sine velgere som støtter dem. Det er da ikke noe uakseptabelt over at man har ulikt politisk syn? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Deltidsmamma
|
Enig. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Jeg vil hevde at FrP-velgere er mer stereotype enn alle andre velgere, og dette gjør det veldig lett å sette dem i bås. Under forrige bensindebatt var FrP det eneste politiske partiet som tok til orde for å senke bensinavgiftene og aktivt støttet aksjonene som ble satt i gang. Opinionsmålingene viste at FrP økte sin oppslutning med nesten 10% i løpet av 2 måneder. Dette er ganske ekstremt, og viser at de som sier at FrP-ere kun tenker på bensinpriser ikke er så langt fra sannheten. En annen ting som brennmerker FrP-velgere er deres syn på innvandring. Det innvandringssynet FrP forfekter er så kontroversielt, at enten er man enig og stemmer på partiet, eller så er man så uenig at man skyr dem som pesten. Derfor kan man si at alle som stemmer FrP er skeptiske til mer innvandring. Med tanke på at vi trenger mer arbeidskraft er det en syn som for de aller fleste ikke er basert på sunn fornuft. |
|
|
|
#6 |
|
Usedvanlig begavet
Det du sier er at de fleste SV-velgere egentlig ikke er på linje med det politiske grunnlaget i partiet de stemmer på (hence dyp kløft...). Da må det vel være enkeltsaker som gjør at SV samler stemmer? Ikke tro noe annet enn at store og viktige signatursaker kaprer velgere, uavhengig av hva resten av partiprogrammene sier (EU, klima, kontantsstøtte osv), og det drar alle partiene nytte av.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Med en nestleder i partiet som i dag går ut i media og sier at vi trenger bedre veistandard for at også de som kjører i ruset tilstand eller snakker i mobiltelefonen også skal ha sjanser til å overleve om ulykken skulle være ute, er det ikke snakk om å ha flere tanker i hodet samtidig, men om det er noen tanker der i det hele tatt. Ja, vi trenger bedre veistandard i Norge, men å bruke dette som argument er så hjernedødt at jeg finner ikke ord.
Ja vi er rike, men vi har ikke råd til alt. FrP-velgere later ikke til å forstå dette. |
|
|
|
#8 |
|
Usedvanlig begavet
Nå nevnte ikke jeg veier altså
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sorry! Jeg hadde flere ting oppe, og blandet ditt svar med noe annet. |
|
|
|
#10 |
|
Ustabil
|
Dette syns jeg var merkelige påstander. Du prøver å mistenkeliggjøre FrP-velgere ved å nærmest kalle dem rasister. Jeg syns det er lavmål i en diskusjon å trekke slike konklusjoner som du gjør. Men for all del - du er jo i godt selskap. Det er mange som har gjort den feilen at de ikke har tatt FrP på alvor, og trodd at de bare har tiltrukket seg uopplyste rasister. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|