Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvordan oppbevare kvitteringer

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-08, 15:06   #1
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan oppbevare kvitteringer

Jeg bruker å legge kvitteringene i en liten skoeske.
Problemet er at kvitteringer som er printet på laserskriver falmer og skriften kan bli fullstendig borte etter en stund.
Er jeg riktig flink, så kopierer jeg kvitteringen på ark og setter det i perm(større ark er lettere å ta vare på) ...men det er lenge siden jeg gjorde det....

Gammel 21-07-08, 15:17   #2
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det står ikke på bankutskriften når man betaler kontant!
Jeg sparer ikke på kvitteringer for å reklamere, jeg sparer på dem for å holde styr på hvor pengene tar veien.
Kaster dem etterhvert, men det er ikke alltid lett å vite hvor alt blir av.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 15:30   #3
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Det står ikke på bankutskriften når man betaler kontant!
Jeg sparer ikke på kvitteringer for å reklamere, jeg sparer på dem for å holde styr på hvor pengene tar veien.
Kaster dem etterhvert, men det er ikke alltid lett å vite hvor alt blir av.

Da har vi forskjellige mål for å spare på kvitteringene. - jeg sparer på de i tilfelle jeg må reklamere på noe.

Gammel 21-07-08, 15:43   #4
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Er jeg riktig flink, så kopierer jeg kvitteringen på ark og setter det i perm(større ark er lettere å ta vare på) ...men det er lenge siden jeg gjorde det....

Bruke mer papir ved å kopiere kvitteringen??? Fint du ikke er så "flink" lenger. Scanne kvitteringen for lagring er jo greit, men printe ut for oppbevaring i perm? Hvorfor? Digital oppbevaring tar veldig liten plass og man kan hente ut det man trenger når en evnt. reklamasjon blir aktuell.

Synes flere butikker skal følge ICAs eksempel og kutte ut kvtteringen. Så er man kvitt hele oppbevaringsproblemet. Har man behov for å betale kontant kan man alltids be om kvittering. Resten får man oversikt over i nettbank o.lign. Og de få kvitteringene (f.eks tilgodelapper) man sitter igjen med da blir det ikke vanskelig å oppbevare tror jeg.

Sist redigert av Fru Snurp : 21-07-08 kl 21:48. Årsak: flisespikker-leif
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 19:12   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

ehh.... tar folk vare på mange kvitteringer???

jeg mener jeg la til sides kvitteringen på speilrefleksen vi kjøpte for 2 år siden, og så skrev jeg ut kvitteringen på tyrkiaturen her en dag har kanskje noen kvitteringer på sykkel og kompaktkameraet også, men usikker på hvor de er...

Gammel 23-07-08, 13:24   #6
Bel@ni
Aktiv

Bel@ni sin avatar

Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det er lurt og ta vare på div kvitteringer. Samler alt i perm. Har begynt og gjøre det på klær, sko og vesker også. Man vet aldri når man trenger det. Nylig kjøpte jeg ei ny veske til 1000 kr som jeg synes er dyrt for ei veske, 2 dager etter røyk håndtaket og jeg gikk og ville bytte, men det gikk ikke uten kvitteringen...Heldigvis kunne jeg bare bla opp i permen og finne den og da ble det ny veske med det samme.

Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.