Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du god på matlaging

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-08, 12:26   #1
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du god på matlaging

Jeg elsker å lage til selskaper og jo flere gjester jo bedre. Men da er det ikke bare maten/drikken som er viktig men også bordekkingen. Jeg får ofte spm om å hjelpe til i ulike sammenheng så det er vel et tegn om at maten min er bra. Hva baking angår så er jeg ikke fullt så glad i det men tror nok resutatet er helt ok.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 12:34   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ingen god kokk. Jeg må følge oppskrifter, og har ingen evne til å se hva som passer sammen, jeg har lite teoretisk kunnskap om matlaging osv.

Så jeg skjønner ingenting når folk sier "lag vanlig jevning", "bruk en dæsj av x eller y" eller "bruk egnet krydder". Og jeg kan ikke forholde meg til oppskrifter når folk skriver "ja, så lager du bare en gryte av oksekjøtt, gulrøtter og poteter". Det holder ikke for meg.

Men får jeg en oppskrift å forholde meg til, så går det greit. Det er ikke sånn at jeg svir maten eller ender opp med blå suppe à la Bridget Jones, men jeg må slippe å tenke for mye sjæl.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 12:43   #3
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Er du god på matlaging

Jeg er ikke sånn fryktelig begeistret for å lage mat, men jeg kan det så absolutt. Jeg var den eneste i familien som laget mat over 8 år bla. og har lært mye av mormor. Får skryt for maten og blir bedt om å lage titt og ofte. Det gjelder kaker og annet bakverk også, og jeg liker å bake.
Men siden jeg ikke er så glad i å lage mat, så er det mannen som lager mest mat her i huset, og han er også flink. Men han er dog ikke så flink til å prøve nye oppskrifter foreks., så det må jeg gjøre.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 12:41   #4
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Jeg elsker å lage til selskaper og jo flere gjester jo bedre. Men da er det ikke bare maten/drikken som er viktig men også bordekkingen. Jeg får ofte spm om å hjelpe til i ulike sammenheng så det er vel et tegn om at maten min er bra. Hva baking angår så er jeg ikke fullt så glad i det men tror nok resutatet er helt ok.

Ser du, dette kvalifiserer til plassering helt opp i det øvre sjiktet for min del. Bordekking også.., sånt er ikke min sterke side for å si det sånn. Da kommer man inn på detaljene, detaljene som skiller klinten fra hveten. Jeg kan også lage helt grei mat, og jeg steller gjerne i stand til fest, men det blir nok av en enklere sort

Ellers er jeg helt på linje med at baking er mye morsommere.

Gammel 22-07-08, 12:45   #5
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hos oss er det mannen som tar seg av middagslagingen både til hverdags og fest - jeg står for borddekking og baking. Hos meg skorter det på både interesse og kreativitet dessverre - men jeg er glad i god mat da.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.