Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Automatgir eller manuell?

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-08, 15:30   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatgir eller manuell?

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Interessant poeng. Biler med automatgir er noe hyppigere involvert i ulykker, men korrigert for alle andre faktorer som også medvirker er denne forskjellen liten. En teori som prøver å forklare forskjellen som tross alt finnes, er at automatkjøring er forbundet med noe høyere hastighet, og at det er hastighetsøkningen som gir økt skadefrekvens.

Jøss, det visste jeg ikke. Er det fordi vi ikke er opplært til å kjøre med automat mon tro? (Jf. "andre faktorer".) I USA kjører man vel stort sett kun automat, hvordan er ulykkesstatistikken der?

Jeg visste ikke at det var så mye dyrere for automat. Vi så ikke på prislappen da vi kjøpte, jeg var så forelsket etter å ha prøvd min svigerinnes bil. Vi kjøpte den med minst hester (105 TDI), og jeg synes det holder mer enn nok. Men så har jeg levd med en 50-hesters bensinmotor tidligere da. En lys lilla Ford Fiesta 1986 modell.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:48.