|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Synes du at du er pen?
Er det ikke bittelitt mer sannsynlig at det er ei knallunnskyldning for de lite fotogene?
|
|
|
#3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Nå aner jo ikke JEG hva det mennesket tenkte da sitatet ble ytret, men jeg regner med at det ikke var særlig seriøst ment. |
|
|
|
#5 |
|
|
...og du ser ingen problemer med å uttale seg negativt om personligheten til vakre mennesker? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sikter du direkte til meg nå, eller til det mennesket som sa det? |
|
|
|
#7 |
|
|
Ganske generelt, egentlig. Det er ikke få ganger man hører "modeller er teite", "pene mennesker eier ikke personlighet" og nå også, "fotogene mennesker har dårlig personlighet". |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Synes du at du er pen?Det å være fotogen er forresten en rar ting. Jeg har masse bilder av datteren vår sammen med niesene våre, og den ene niesen er alltid så utrolig pen på bildene. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Leser
|
Jeg spurte mannen min i går om han syntes han var pen, og det mente han at han var fordi en kompis av han hadde sagt at en dame hadde sagt han var pen. Dette er ca 15 år siden. Noen tar i alle fall mot de koplimentene de får.
Jeg tror ikke akkurat det var helt alvorlig ment. Men jeg skjønner godt at folk får inntrykk av at modeller er litt korte, de fleste som er modeller er jo bla veldig unge. Jeg synes jo at folk får litt mer personlighet etter de har levd litt og erfart litt. (Eller kanskje jeg bare synes dette fordi jeg er gammel selv, hvem vet.
|
|
|
#10 |
|
Leser
|
Sv: Synes du at du er pen?Er forresten enig med dere at det er rart dette med å være fotogen. Lurer på hva som gjør det?
|
|
|
#12 |
|
Leser
|
Kanskje jeg skal genmanipulere meg? (Eller kanskje det blir billigere å sende mannen på fotokurs?)
|
|
|
#14 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes du at du er pen?Eg er forholdsvis fotogen, uten å vere pen og vil jammen ikkje ha på meg å ha dårlig personligheit.
|
|
|
|
#15 |
|
|
Se, akkurat dette er sånt som trigger meg litt. Det er liksom greit med fordommer den veien? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Leser
|
Tja, enig i at det var en dårlig formulering. Personlighet var feil ord. Men jeg synes det er en forskjell på å være 6, 16, 26, 36 og 46. (Og så videre)
|
|
|
#17 |
|
Leser
|
Sv: Synes du at du er pen?Eh, aC, mente du jeg hadde fordommer mot unge mennesker eller pene mennesker? Trodde du mente mot unge, men med litt finlesing ble jeg usikker.
Det er litt vanskelig å helgardere seg når det kommer til humor. Jeg ler godt av finskevitser, men det er jo både generaliserende og fordomsfullt ovenfor finnene og karakterisere dem som stordrankere. Mye humor går på overdrivelser, generaliseringer etc.
|
|
|
#18 |
|
|
Vanligvis er det jo aldersfordommer jeg irriterer meg over, men denne gangen var det i hovedsak utseendet. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Det blir jo en helt annen diskusjon. Modenhet og personlighet er to forskjellige ting, og selvfølgelig er mennesker generelt mer modne enn de som er født ti år etter. Dog har dette fint lite med å se på modeller som litt "korte", og å skylde det på ung alder. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Leser
|
Nå ser ikke jeg på modeller som korte, men jeg skjønner at det er lettere å få det inntrykket av dem. Det er har jo også en god del med feks Miss World konkuransene hvor de blir stilt spørsmål som selv Gahr Støre ville ha fått problemer med å svare på, og da blir det jo gjerne et par slike " ... ja, jeg skjønner ikke at vi ikke bare kan være venner alle sammen!" svar.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|