Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Så TYNN du er!"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-06, 14:32   #1
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Så TYNN du er!"

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Det ser dessverre ikke ut til å være en allmenn oppfatning i min omgangskrets.

Nei, for skjønnhetsidealet her i vesten er TYNN. Derfor syns mange det er en kompliment å bemerke hvor tynn noen ser ut. Det er det jo absolutt ikke hvis tonefallet er feil, eller det følger et 'herregud, så ...' med.

Det er ufint og udannet å kommentere andres kropp negativt. Det er og ufint å kommentere andres kropp i det hele tatt hvis det ikke er for å gi en kompliment.

Gammel 20-11-06, 14:46   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes det er ufint når folk spør sånn. Reagerer ikke på at venninner jeg har god kontakt spør og sier noe, men de vinkler det gjerne ikke så negativt. Vet akkurat hvordan det er. Jeg går ufrivillig mye ned etter graviditeten når jeg ammer, og når en ikke har lagt på seg så mye i graviditeten heller så er det ikke så mye og tære på. Når jeg var 48kg og 173cm høy og det var sommer sånn at en gikk i lite klær fikk jeg mange kommentarer. Mange av dem kan virke sårende selv om de ikke er ment sånn. Som f.eks.: "spiser du ikke eller" Skal jeg legge ut om dagsdietten min da eller som jeg er rimelig sikker på er mye mere enn mange andre vanligvis spiser. Når folk har sagt til meg: "så tynn du er" så sier jeg bare at "ja, jeg vet det, har du noen kg til overs til meg"

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 15:09   #3
Svaggen
Aktiv

Svaggen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Svaggen er litt kul
Standard

Jeg var veldig tynn i oppveksten, og opplevde slike kommentarer som fryktelig sårende. Jeg er i tillegg veldig høy, og det fikk jeg også stadig høre (som om jeg ikke var klar over det...)
Med årene så har det blitt noen flere kilo, og dette gjør at jeg nå er normalt slank, og egentlig bare blir glad når noen sier at jeg er tynn....

Gammel 20-11-06, 15:16   #4
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Generelt sett virker det som det er mere husrent å kommetere at en person er for tynn, framfor for tykk.
Jeg var fram til jeg fikk nr 2 den som holdt emg i den tynne enden av skalaen og har fått høre mye rart. Og å kalle noen skjellett osv er ikke pent ment uansett hvordan man vrir og vrenger på det.
Generelt sett virker det som man er redd for å såre overvektige med kommentarer (noe man også gjør selvsagt) men at det er helt greit å kommentere at noen er tynn fordi de er så "heldig" og ikke slite med overvekt.
At noen kan slite med å legge på seg derimot skyldes jo kun anorexia eller bulemi (satt på spissen)

Men hvor er alle dise som på død og liv m kommentere andre sin størrelse når man har en midt på treet vekt? Da kommer det ikke et pip gitt.

Gammel 20-11-06, 19:19   #5
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Nei, for skjønnhetsidealet her i vesten er TYNN. Derfor syns mange det er en kompliment å bemerke hvor tynn noen ser ut. Det er det jo absolutt ikke hvis tonefallet er feil, eller det følger et 'herregud, så ...' med.

Her i den del av "vesten" hvor jeg bor, Karibien, er skjønnhetsidealet TYKT. Jo, større rompe, jo flottere, jo mer fruktbar, kvinnelig ,og gud vet ikke hva de tror. Jeg snakker da om den svarte befolkningen. Tykk og stor betyr nemlig at man spiser mye, og da er man flink til å lage mat, samt man har råd til å kjøpe mat, så her har kvinnene store romper, lår og mager og de bærer (les vrikker) kiloene sine med stolthet

Gammel 20-11-06, 20:16   #6
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er egentlig en ganske tålmodig sjel, men en gang sprakk det totalt da en bekjent for gud vet hvilken gang på sitt sedvanlige negative vis kommenterte hvor tynn jeg var.

Jeg svarte noe á la "synd jeg ikke kan si det samme om deg", og det ble stille.

Gammel 20-11-06, 20:20   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Her i den del av "vesten" hvor jeg bor, Karibien, er skjønnhetsidealet TYKT. Jo, større rompe, jo flottere, jo mer fruktbar, kvinnelig ,og gud vet ikke hva de tror. Jeg snakker da om den svarte befolkningen. Tykk og stor betyr nemlig at man spiser mye, og da er man flink til å lage mat, samt man har råd til å kjøpe mat, så her har kvinnene store romper, lår og mager og de bærer (les vrikker) kiloene sine med stolthet

Der hadde jeg vært dronning!
Jeg har en klassisk "neger-rompe" (og det er ikke rasistisk ment )

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 20:28   #8
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Der hadde jeg vært dronning!
Jeg har en klassisk "neger-rompe" (og det er ikke rasistisk ment )

Negerrompe er noe av det flotteste som fins.

Gammel 20-11-06, 20:36   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Negerrompe er noe av det flotteste som fins.

Jeg er faktisk glad jeg har litt rompe
Men den har vært LITT stor da - men når jeg har fått bort de siste 10 kg så tror jeg den blir snerten og fin

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 20:54   #10
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her i den del av "vesten" hvor jeg bor, Karibien, er skjønnhetsidealet TYKT. Jo, større rompe, jo flottere, jo mer fruktbar, kvinnelig ,og gud vet ikke hva de tror.

Kan noen fortelle meg hvor i verden det er fint med stor MAGE?? Alltid er det romper....

Ellers er det ufint å kommentere andres kropper uansett hvilken retning det er i synes jeg. Jeg tror nå at jeg bare ville syntes det var fint at andre kommenterte at jeg var for tynn.... Men det hadde nok ikke vært slik når alt kom til alt.

Jeg forsøker å gå ned i vekt - og jeg må si at en av de tingene jeg faktisk gruer meg til med å bli tynnere er at det automatisk gir fokus på kropp og vekt fra alle og enhver. Jeg vet at folk mener det godt når de sier "å så tynn du har blitt", "nå har du gått ned masse i vekt gitt". Men det er ikke bare godt med slike kommentarer. På en måte blir det slik at de med det også sier at de nok har sett hvor tjukk jeg har vært... Hva hvis jeg ikke greier å holde vekta denne gangen heller?

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 21:01   #11
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Jeg forsøker å gå ned i vekt - og jeg må si at en av de tingene jeg faktisk gruer meg til med å bli tynnere er at det automatisk gir fokus på kropp og vekt fra alle og enhver. Jeg vet at folk mener det godt når de sier "å så tynn du har blitt", "nå har du gått ned masse i vekt gitt". Men det er ikke bare godt med slike kommentarer. På en måte blir det slik at de med det også sier at de nok har sett hvor tjukk jeg har vært... Hva hvis jeg ikke greier å holde vekta denne gangen heller?

Det kan jeg godt forstå, skal prøve å huske på det selv når jeg føler for å gi en kompliment til noen som har slanket seg. I hvert fall ikke rope det ut og gjøre noe stort nummer ut av det. Lykke til!

Gammel 20-11-06, 23:38   #12
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Kan noen fortelle meg hvor i verden det er fint med stor MAGE?? Alltid er det romper....
?

Her er det hele pakka! TYKK er rett og slett flott og flottest! Store romper, lår, mager, pupper, armer, you name it!

Gammel 21-11-06, 13:51   #13
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Her er det hele pakka! TYKK er rett og slett flott og flottest! Store romper, lår, mager, pupper, armer, you name it!

jeezeez.. hvor bor du? jeg kommer på første fly!!

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:00   #14
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

jeezeez.. hvor bor du?

Se under avatar.

Gammel 22-11-06, 08:55   #15
Camsen
Nybegynner

Camsen sin avatar

Hvor: Vestlandet
Camsen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ble virkelig lei meg når jeg leste denne tråden. Jeg er en sånn, ganske ufrivillig tynn, som ofte får høre hvor tynn jeg er, senest igår i køen på Mc Donalds av alle steder..
Og det blir alltid sagt i en negativ tone, det er så utrolig sårende.
Et par stykker jeg jobber med MÅ alltid kommentere det hver gang vi treffes at "Guuuuuuuuud, så tynn du er blitt! "
Jeg har gått ned endel fra sånn jeg var i utgangspunktet, før jeg ble gravid, men det er helt umulig å legge på seg, jeg får det bare ikke til.

Camsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.