Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva bør man få skrive på forum?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-08, 21:42   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør man få skrive på forum?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Folk må gjerne få avreagere, men det betyr da ikke at det er fritt fram? Hvis for eksempel mannen i eksempelet ditt hadde vært utro med en intetanende dame han traff ute på byen, og du gikk av skaftet og helt malplassert omtalte denne damen for ei #&%# hore og verre ting, ville det da vært urimelig å reagere på det?

Tja. Litt usikker. Men jeg synes i alle fall det er en stor forskjell på å kalle noen er hore (og bla-bla-bla) når man er lyne forbannet og lei seg, og på å faktisk mene det.

Nå kan man utmerket godt mene at det alikevel ikke gjør seg på forum, uansett hvor forståelig og OK det er. Jeg hadde feks ikke reagert på at en venninne kom til meg (mannen hadde vært utro) og skjelte ut damen han hadde vært utro meg og kalte henne både det ene og det andre. På forum bruker slike tråder være så svære som st.Hans bål. Det brenner godt for å si det slik. I og meg at jeg selv ikke bruker forum slik er det absolutt ikke et must for meg med slike tråder, men jeg bruker de sjeldent til å diskutere i. (Det hender, for all del, men det er ikke vanlig fra min siden.)

Hadde du reagert på samme måten i RL som i forum? Hvis jeg kom til deg og fortalte deg om mannen min som hadde vært utro, og la ut om hvilken forbanne hore som hadde lagt seg etter ham. Hadde du da helt rolig sagt at jeg ikke måtte kalle henne en hore? Hvis ja, så blir jeg litt overrasket. Jeg tenker at når folk er sinte, lei seg eller frustrerte så sier de ting de rett og slett ikke mener, ergo er det bare å overhøre det, jeg reagerer ikke mer på det enn når 4-åringen min sier hun vil flytte. (En annen ting er om de fortsetter når ting har roet seg.) Hvis du hadde reagert anderledes i RL enn i forum, så er jo spørsmålet hvorfor?

Gammel 18-08-08, 21:47   #2
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hadde du reagert på samme måten i RL som i forum? Hvis jeg kom til deg og fortalte deg om mannen min som hadde vært utro, og la ut om hvilken forbanne hore som hadde lagt seg etter ham. Hadde du da helt rolig sagt at jeg ikke måtte kalle henne en hore? Hvis ja, så blir jeg litt overrasket. Jeg tenker at når folk er sinte, lei seg eller frustrerte så sier de ting de rett og slett ikke mener, ergo er det bare å overhøre det, jeg reagerer ikke mer på det enn når 4-åringen min sier hun vil flytte. (En annen ting er om de fortsetter når ting har roet seg.) Hvis du hadde reagert anderledes i RL enn i forum, så er jo spørsmålet hvorfor?

Jeg hadde klart reagert annerledes i fortrolig samtale IRL enn postinger på åpne internettforum, ja. Hvorfor? Fordi det er to veldig forskjellige settinger.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 23:13   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg hadde klart reagert annerledes i fortrolig samtale IRL enn postinger på åpne internettforum, ja. Hvorfor? Fordi det er to veldig forskjellige settinger.

Og så er det to viktige forskjeller på forum- og RL-kommunikasjon: Når man skriver, har man mulighet til å rette opp/endre før man sender, og det betyr at jeg (som leser) tar det som er skrevet mer alvorlig (evt. at jeg "stiller større krav til det"), i den forstand at jeg antar at det er mer gjennomtenkt enn noe som er sagt. Og når noe først er skrevet, så står det der også senere, og folk kan lese det senere, kanskje etter å ha fått andre opplysninger i mellomtiden, og også uten å ha vært en del av den foregående diskusjonen. Det er også noe som bør være med i bakhodet et sted når man velger å poste noe på et forum.

Jeg ville derfor reagere mye mer på det om noen kalte en spesifikk dame for en jævla hore her på forumet enn om de gjorde de i en privat samtale. (Også fordi i en muntlig sammenheng har man mye bedre mulighet til å vurdere hvor sint personen som sier det er, og dermed hvor "gjennomtenkt" karakteristikken er.)

Jeg er ellers ganske enig i dem som sier at man bør tåle mer eller mindre rimelige tilbakemeldinger på det man poster, og at dersom man ikke gjør det, bør man ikke poste noe som man kan (eller bør) forstå at kommer til å trigge krasse tilbakemeldinger. Det er også et valg.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.