|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hvordan er du som forelder?
Dette er jeg også helt enig i, men når han er 2 år så er jo hele hovedfokuset trygghet, siden han er så liten mener jeg.
|
|
|
#2 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, den gløymte eg. Det er viktig for meg at han skal ha god motorikk og vere trygg på kroppen sin. I tillegg vektlegg eg at han skal lære ein del om skogen, friluftsliv og korleis overleve i villmarka. Han veit allereie ein del om kva for vatn ein kan drikke og ikkje, og kva for planter ein kan ete og ikkje. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg er ganske avslappet til mye, regner som regel med at ting går bra til det motsatte er bevist. Litt for ustrukturert, og det må jeg/vi jobbe med. Med et skolebarn må vi planlegge litt mer og leve mer etter klokka. Jeg gidder ikke å dille med å forkaste tre gensere før vi kan kle på oss, jeg lager ikke to middager, og retter meg ikke etter primadonnanykker. Derimot har jeg stor toleranse for rot. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tankefull
|
Sv: Hvordan er du som forelder?Positivt: omsorgsfull, forståelsefull, tålmodig, tullete og leken.
|
|
|
#5 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg prøver å være god nok, og det er jeg nok også. Det viktigste for meg er at ungene skal lære empati og at de skal ha gode sosiale relasjoner...Ellers er jentene mine ganske ulike og jeg er nok til dels litt ulik i min behandling av hver, prøver å støtte opp om detsom er speielt hos hver enkelt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvordan er du som forelder?Når jeg er slik jeg vil være, er jeg leken, rettferdig, trygg, generøs på oppmerksomhet og veldig konsekvent i det jeg gjør.
|
|
|
#7 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan er du som forelder?Ikke verdens mest tålmodige, men omtenksom, snill og rettferdig. Kan være flink til å leke med dem, men er best på lesing og synging.
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Ja, det er vel bedre å bruke en slik på barna:
det er da ikke nødvendigvis galt, så lenge de hører at dere blir venner igjen også. Noe av det mest negative min sjels elskede har fra sin barndom. Foreldrene hans skulle liksom ikke krangle så noen hørte det. Stemningen blir IKKE bra når to går og mumler mellom sammenbitte tenner og later som alt er greit, når alt tydeligvis IKKE er greit. Å ta ting mye senere er ikke alltid så smart. I tillegg har han slitt med å lære hvordan man tar en konflikt, hvordan man går gjennom og kommer ut av en konflikt. Man lærer jo ingenting om en konfliktprosess når man skal late som om alt er greit.
|
|
|
#9 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan er du som forelder?Trøtt |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
Det høres kjent ut! Jeg måtte i samme alderen ro båten i land, klatre på taket med branntau rundt magen (fire etasjer!)osv. Husker og et par ganger hvor jeg måtte knyte slipsknuter rundt alle bordbeina i stua før jeg fikk lørdagsgodt... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Epikur
|
Sv: Hvordan er du som forelder?Faren min sa: tror du at du kan ta fjøset alene? Jeg sa: Jo, det kan jeg sikkert. Faren min: Flott. Jeg har andre ting å gjøre, vi snakkes!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|