Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke egenskaper hos andre brukere irriterer deg mest?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-08, 21:21   #1
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke egenskaper hos andre brukere irriterer deg mest?

Dere som syns det er så fælt at folk irriterer seg over skrivefeil - har dere fått med dere at FP ble startet av noen som er litt i overkant opptatt av tegnsetting og sånt? Ja? Det er jo til og med et eget underforum for slikt. Der er det mye å lære, for eksempel at det bør være mellomrom før smiletryner. Slik:

Gammel 24-08-08, 21:40   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Dere som syns det er så fælt at folk irriterer seg over skrivefeil - har dere fått med dere at FP ble startet av noen som er litt i overkant opptatt av tegnsetting og sånt? Ja? Det er jo til og med et eget underforum for slikt. Der er det mye å lære, for eksempel at det bør være mellomrom før smiletryner. Slik:

Hm, vet ikke helt om jeg er med på den knegginga. Jeg passer meg ifallfall veldig for å vitse hvis folk bommer litt med skrivinga*. Synes ikke det er spesielt snilt gjort rett og slett. Jeg er for at man sier det man mener, men å le av folk fordi de har glemt et komma..? Man vet jo ikke om denne personen sliter med dysleksi e.l. Tror at slikt, for noen, kan virke veldig sårende. Det var en av de tingene jeg først merket meg her på FP faktisk. Fikk det ikke helt til å stemme: mange bra og velformulerte innlegg- alt tydet på oppegående personer, men samtidig var en stakkar som glemte komma fritt vilt
Nettopp det faktum at det finnes et underforum for slike ting tilsier vel at det er der en bør holde på med flisespikkinga. Tror at dette kan stoppe en del fra å tørre å si sin mening ( *Kaster litt stein i glasshus her, fleipet litt med en bruker som skrev kule mus her om dagen, har angret litt på det i ettertid faktisk )
( Det går unna når jeg skriver innlegg her, godt mulig at jeg også har glemt noen tegn i farten)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 21:44   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det var en av de tingene jeg først merket meg her på FP faktisk. Fikk det ikke helt til å stemme: mange bra og velformulerte innlegg- alt tydet på oppegående personer, men samtidig var en stakkar som glemte komma fritt vilt

Du sier at du la merke til dette ganske tidlig - jeg synes stort sett det meste av slike kommentarer kommer mellom folk som kjenner hverandre, og stort sett rettes til folk som for det første tåler det og som for det andre "vet bedre". Jeg mener bestemt at det ikke er vanlig å kritisere folk for skrivefeil her, og i alle fall ikke overfor folk som ser ut til å slite litt med slikt.

Men det er klart at som ny bruker så vet man jo ikke hvem disse menneskene er, og man kan innbille seg at noe som egentlig er et spøkefullt spark på leggen blant bestevenner i stedet er ondsinnet og kverulerende kritikk som like godt kunne vært rettet mot en selv.

Gammel 24-08-08, 21:48   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du sier at du la merke til dette ganske tidlig - jeg synes stort sett det meste av slike kommentarer kommer mellom folk som kjenner hverandre, og stort sett rettes til folk som for det første tåler det og som for det andre "vet bedre". Jeg mener bestemt at det ikke er vanlig å kritisere folk for skrivefeil her, og i alle fall ikke overfor folk som ser ut til å slite litt med slikt.

Men det er klart at som ny bruker så vet man jo ikke hvem disse menneskene er, og man kan innbille seg at noe som egentlig er et spøkefullt spark på leggen blant bestevenner i stedet er ondsinnet og kverulerende kritikk som like godt kunne vært rettet mot en selv.

Jeg tenkte faktisk på det da jeg skrev innlegget: Det kunne jo være en intern greie. Har likevel sett det flere ganger her inne ( får lete litt). Kunne jo vært interessant å høre hva Leandra ( var det det?) mener...

Gammel 24-08-08, 22:07   #5
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Er det virkelig sånn du oppfatter det? Jeg må innrømme at jeg til tider synes enkelte er direkte ufine ifht å rette på andre brukere. En ting er å gjøre det med folk man kjenner, eller si det i en parentes eller med liten skrift, men det er da nok av brukere her inne som svarer i tråder kun for å poengtere feil språk eller tegnsetting.
Det irriterer meg ikke, men jeg undrer meg over nødvendigheten i å svare kun for å rakke ned på folk.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:09   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Er det virkelig sånn du oppfatter det? Jeg må innrømme at jeg til tider synes enkelte er direkte ufine ifht å rette på andre brukere. En ting er å gjøre det med folk man kjenner, eller si det i en parentes eller med liten skrift, men det er da nok av brukere her inne som svarer i tråder kun for å poengtere feil språk eller tegnsetting.

Ja, det er sånn jeg oppfatter det, men det er selvsagt mulig for andre å ha en annen oppfatning. Ikke leser jeg alt som skrives her, og ikke legger jeg merke til alt heller, så det er fullt mulig at det er mer av den typen kritikk du nevner enn det jeg har følelsen av.

Gammel 24-08-08, 22:17   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Det irriterer meg ikke, men jeg undrer meg over nødvendigheten i å svare kun for å rakke ned på folk.

Var det jeg mente. Sier ikke at det florerer her inne, men har fått det med meg noen ganger. Men om det da er mellom folk som kjenner hverandre godt og står for en støyt, det kan jeg ikke uttale meg om.

Gammel 24-08-08, 21:45   #8
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

rine bør ihvertfall ikke bruke smiletryner som punktum. DER går grensa.

Gammel 24-08-08, 21:49   #9
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

rine bør ihvertfall ikke bruke smiletryner som punktum. DER går grensa.

Å? De er jo runde? Har alltid fått høre at det ikke er størrelsen som teller

Gammel 24-08-08, 21:51   #10
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke et punktum! : harnisk:

Gammel 24-08-08, 21:55   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Det er ikke et punktum! : harnisk:

Her har du tre punktum. Holder det?

Gammel 24-08-08, 21:52   #12
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Pokker! Der gjorde jeg det igjen. Sånn da. Både punktum og riktig mellomrom: lærevillig

Gammel 24-08-08, 22:42   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan virkelig ikke fordra kaller_du_meg_dårlig_mor-argumentasjon.
Og så himler jeg ikke bare litt med øynene over folk som starter diskusjoner med spørsmål de ikke vil ha svar på.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.