Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Politisk korrekt FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-08, 21:36   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Flinke jenta!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 21:38   #2
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Gammel 24-08-08, 22:02   #3
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Artig tråd!
Jeg er på linje med Gunnis, kjenner jeg.

Samtidig så beundrer jeg folk her inne, som f.eks. Madam Mim. Hun må jo være FP's beste mamma, hun er liksom perfekt all over. Jeg når nok aldri dit, men føler samtidig at jeg er en veldig god mamma som gjør det jeg kan for mine barn i min stuasjon.
Og, jeg har lært veldig mye av NM tidligere og nå FP. Når Mim forteller at hennes datter som er lik gammel som min kan lage ostesaus blir jeg litt sånn . Jeg undervurderer barnet mitt, og hadde jeg ikke lest akkurat den tråden så hadde jeg fortsatt med å undervurdere. I stedet får jeg opp øynene og det går opp for meg at hvis Mims snuppe kan så er ikke min snuppe noe dårligere. No way!
Og jeg tror også ar folk har sine personlige kjepphester, alle kan ikke være flink i alt, unntatt Mim da. Huff, dette blir jo skikkelig smisking. Du får ta det som er kompliment, Mim.
Mine barn har sittet lenge bakovervendt, kun pga. at jeg har vært oppdatert på nett, jeg kildersorterer stort sett alt, bruker mei tai, har OTH, er ikke så verst på å lage mat fra bunnen av og det er sikkert mye mer jeg gjør fordi jeg har lest masse på forum.
Er nok veldig PK i RL, men kan ikke sammenlignes med de flinke mødrene på forumet her.

Gammel 24-08-08, 22:18   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingeborg, da.

Nå blir det nesten påkrevet at jeg skriver en balanserende synde-liste, slik at det ikke blir stående at jeg er den beste mammaen på FP, for det er ikke sant. Det må være en blanding av Amor, Maximillia og Polyanna. Men jeg digger skryt, da. :feedbackjunkie:

Gammel 24-08-08, 22:32   #5
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Medlemmene her er nok godt over gjennomsnittlig PK, ja. Jeg gjør så godt jeg kan og føler meg stort sett bra nok, men ligger nok etter en del andre her når det gjelder f.eks. matlaging og tålmodighet med ungene. Når jeg snakker med enkelte venninner og særlig andre bekjente tør jeg nesten ikke å snakke om mitt syn på f.eks. bilsikring og kosthold/sukker i frykt for å støte noen eller virke som en besserwisser. Jeg har inntrykk av at mange ellers svært så oppegående foreldre ikke helt har giddet å innhente nok informasjon, og derfor følger den berømte magefølelsen kombinert med "kjerringråd" fra mødre og bestemødre. Veldig pussig, egentlig, at mennesker som ellers er nysgjerrige, opplyste og intelligente ikke er fullt så interessert i ny kunnskap (og anvendelse av den) når det dreier seg om sine egne barn. Lurer litt på om de ikke vet bedre, eller om de bare .

Gammel 24-08-08, 22:42   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Medlemmene her er nok godt over gjennomsnittlig PK, ja. Jeg gjør så godt jeg kan og føler meg stort sett bra nok, men ligger nok etter en del andre her når det gjelder f.eks. matlaging og tålmodighet med ungene. Når jeg snakker med enkelte venninner og særlig andre bekjente tør jeg nesten ikke å snakke om mitt syn på f.eks. bilsikring og kosthold/sukker i frykt for å støte noen eller virke som en besserwisser. Jeg har inntrykk av at mange ellers svært så oppegående foreldre ikke helt har giddet å innhente nok informasjon, og derfor følger den berømte magefølelsen kombinert med "kjerringråd" fra mødre og bestemødre. Veldig pussig, egentlig, at mennesker som ellers er nysgjerrige, opplyste og intelligente ikke er fullt så interessert i ny kunnskap (og anvendelse av den) når det dreier seg om sine egne barn. Lurer litt på om de ikke vet bedre, eller om de bare .

Var egentlig litt lei av denne tråden nå, men Hallo?? At man kan bli litt fed up av å høre på messende Momzillas ( ja, det er vel bare å kalle en spade for en spade...) av og til, betyr vel ikke at man ikke er interessert ny kunnskap som kan være til hjelp for egne barn? Jeg gjør det jeg mener er best for mine barn , så får andre gjøre som de mener er best. Synes du drar ting litt langt her, jeg: oppgitt

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:49   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

---

Sist redigert av rine : 08-08-10 kl 13:49.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:50   #8
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Var egentlig litt lei av denne tråden nå, men Hallo?? At man kan bli litt fed up av å høre på messende Momzillas ( ja, det er vel bare å kalle en spade for en spade...) av og til, betyr vel ikke at man ikke er interessert ny kunnskap som kan være til hjelp for egne barn? Jeg gjør det jeg mener er best for mine barn , så får andre gjøre som de mener er best. Synes du drar ting litt langt her, jeg: oppgitt

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her. Du synes det er bra at det opplyses om nye og/eller bra ting, men kun i en dose som passer den enkelte? Det er jo bare å lese de trådene man gidder, og la være om man føler at man vet nok?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:55   #9
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Oida. Jeg har enda tilgode å få høre av folk som kjenner meg godt at jeg er noe i nærheten av en "messende Momzilla". Det jeg snakker om er foreldre som blir overrasket når jeg f.eks. nevner at Aurora (3,5) fortsatt sitter bakovervendt fordi det er anbefalt av Trygg Trafikk frem til de er minst 4 år. De sier f.eks. "Åh? Det visste jeg ikke! Ja ja, nå er jo lille vennen 18 måneder, så jeg gidder ikke kjøpe nytt sete nå. Det går jo som regel bra." Da holder jeg munn, føler jeg har sagt mitt. Jeg er ingen messende Momzilla, men jeg føler at jeg har et visst ansvar når folk tydeligvis ikke vet bedre. Men disse mødrene/fedrene er tydeligvis ikke særlig interessert i ny kunnskap. De synger i hvert fall høyt og tydelig "lalala" når de får det servert.

Sist redigert av Majsa : 24-08-08 kl 23:00.
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:33   #10
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes de aller fleste her er flinke til å vise frem flere sider av seg selv. Det er kanskje noen som kan fremstå skremmende perfekte, men det handler i mange tilfeller om lesebriller og refleksjon, synes jeg. Mim for eksempel er høyprofilert flinkis på en god del områder, og jeg lar meg ofte inspirere. Det er deilig å la seg inspirere, samt lære noe nytt. Samtidig er Mim også flink til å fremheve egne verdier, at "dette er viktig for meg" og "dette har jeg tenkt gjennom og valgt". Da leser jeg uten å la meg deprimere av Toro-posene i skapet, fordi jeg vet at jeg har valgt noen andre satsningsområder som er viktige for meg, og at det derfor må holde at jeg lar meg inspireres til å heve listen min litt. Samtidig kan jeg reflektere over egne valg, og eventuelt omprioritere.

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

men balanse, balanse og atter balanse.

Jeg er her, Hasselnøtt, og forøvrig helt enig med deg

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Forresten. Noen som så Kristin Skogheims nye TV2-serie: "Vi trenger hjelp?"
Sånn som jeg liker!

Jeg senket skulderne av å se episoden i sommer, og tenkte med meg selv at hun får besøke flere fra FP og drikke litt rødvin der. Og da tenkte jeg det på en fin måte.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:29   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ingeborg, her.

Mine barn har sittet lenge bakovervendt, kun pga. at jeg har vært oppdatert på nett, jeg kildersorterer stort sett alt, bruker mei tai, har OTH, er ikke så verst på å lage mat fra bunnen av og det er sikkert mye mer jeg gjør fordi jeg har lest masse på forum.
Er nok veldig PK i RL, men kan ikke sammenlignes med de flinke mødrene på forumet her.

Men altså, hva mener du med "de flinke mødrene på forumet her"? (Ikke glem fedrene! ) Vi har pådrivere på ulike områder, noen på bærefronten, noen på ammefronten, noen på miljøvernfronten, noen på lage-mat-fra-bunn-av-fronten, men vi snakker jo om forskjellige mennesker. Jeg synes du har litt lave tanker om deg selv ut i fra hva du skriver her.

Gammel 25-08-08, 09:20   #12
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Men altså, hva mener du med "de flinke mødrene på forumet her"? (Ikke glem fedrene! ) Vi har pådrivere på ulike områder, noen på bærefronten, noen på ammefronten, noen på miljøvernfronten, noen på lage-mat-fra-bunn-av-fronten, men vi snakker jo om forskjellige mennesker. Jeg synes du har litt lave tanker om deg selv ut i fra hva du skriver her.

Ja, de fleste av oss er pådrivere på ulike fronter, men så har du noen som er like engasjert overalt. Det er der Mim kommer inn, og sikkert flere med henne.
Det kan kanskje virke som jeg har lave tanker om meg selv i måten jeg skriver innlegget mitt, men det har jeg altså ikke. Jeg bare beundrer enkelte som klarer alt til enhver tid. Satt litt på spissen altså.

Syns også Majsa får mye pes fra rine her. Det Majsa skriver kunne likegjerne jeg ha skrevet, og om jeg er en bedreviter så er det på innsiden. For det er vel lov å tenke sitt om folk som setter babyer med kjøreretningen, særlig når de er MYE mer utdannet enn meg. Og skal kunne mer.

Gammel 25-08-08, 09:25   #13
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Forøvrig er jeg sjokert over å oppdage at jeg for andre gang er delvis enig med safran …

Det blir nok flere ganger, skal du se.

Gammel 25-08-08, 09:26   #14
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det blir nok flere ganger, skal du se.

(Det er selvsagt denne tråden som har inspirert meg til å bare svare med smilefjes)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 12:35   #15
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ingeborg, her.

Ja, de fleste av oss er pådrivere på ulike fronter, men så har du noen som er like engasjert overalt. Det er der Mim kommer inn, og sikkert flere med henne.
Det kan kanskje virke som jeg har lave tanker om meg selv i måten jeg skriver innlegget mitt, men det har jeg altså ikke. Jeg bare beundrer enkelte som klarer alt til enhver tid. Satt litt på spissen altså.

Godt å høre. Jeg kjenner bare at jeg er litt lei av at forumet blir definert ut i fra enkeltpersoner. Enda så mye jeg setter pris på Mim, respekterer henne og lar meg imponeres av ferdighetene hennes på ulike områder, så er faktisk ikke hun prototypen på en FP-bruker. Det er det jeg synes er så flott her inne, vi er nok mer forskjellig enn det en ny bruker kan få inntrykk av ved første øyekast. Det jeg vil si at er felles er ønsket om et sted som preges av konstruktive diskusjoner som ikke er på "Enhver-mor-vet-best-nivå" og "Kaller du meg en dårlig mor!?", høyde under taket (lite moderering), og ønsket om litt aktiv holdning til å forsøke å gjøre seg forstått skriftlig. Politisk befinner vi oss på forskjellige planeter, og det er mye uenighet i diskusjoner. Vi har shoppetråder hvor forbruk blir fokus og vi har shoppestopptråder som er preget av bekymring for miljøet. Vi har folk som knapt har samsovet og som synes barn bør lære seg til å sovne alene prinsipielt, og vi har svorne AP-tilhengere. Grunnplattformen vi har eksluderer nok automatisk en del mennesker, men vi har allikevel en bredde som gjør at jeg er komfortabel med å være her. Hadde vi vært et blodrødt bæreforum for folk som lager mat i fra bunnen av så hadde ikke jeg trivdes her iallefall.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.