Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke egenskaper hos andre brukere irriterer deg mest?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-08, 09:01   #141
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke egenskaper hos andre brukere irriterer deg mest?

Ellers irriterer jeg meg bare over folk som er dumme eller drar "kaller du meg en dårlig mor" hvis man er uenig i noe de mener eller gjør. Jeg irriterer meg også over de som tar andres praksis som et angrep på seg selv, fremfor å la seg insipirere eller gi blanke. Også irriterer jeg meg over dem som mener magefølelser eller andre følelser er bedre å legge til grunn enn forsking, vett eller forstand.

Gammel 25-08-08, 09:01   #142
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg irriterer meg ikke over andre brukere i det hele tatt.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 09:03   #143
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Folk som virkelig tror at 'signerer' betyr det samme som 'jeg er enig' irriterer meg.

Rent teknisk kan du jo ikke vite om de virkelig tror det betyr det samme, eller bare bruker det fordi det ser litt stilig ut og betyr sånn circa det samme.
Bare siden jeg er så godt i gang med flisespikkingen, liksom.

Gammel 25-08-08, 09:10   #144
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Går det an å la være å poste sarkastiske innlegg? :forvirret: Det ante jeg ikke.

Hå! Du skulle bare visst hva jeg ikke poster fra tid til annen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 09:12   #145
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hå! Du skulle bare visst hva jeg ikke poster fra tid til annen.

Samme her.

Gammel 25-08-08, 09:25   #146
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Er du sur, stå for det og send en rød! I can take it, bring it on!

Ha, du furtet nå en del over Peik-prikken.

Språklige sjusker og slurvere, derimot, de blir sure. Som de sier på SM: Kan ikke oxo jei skirve åssen jei vill kansje?

(Jeg ler så godt fordi jeg tror jeg leste nettopp den setningen inne på NM her om dagen)

Sist redigert av Balanse : 25-08-08 kl 09:31.
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 09:29   #147
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

La meg først få presisere at det er..skal vi kalle det små uregelmessigheter? knyttet opp mot tekstene som får fram visse negative følelser, ikke brukeren i seg selv. Jeg kjenner knapt brukerne her, jeg kjenner bare noen få av de sidene som de selv velger å eksponere her på forumet/nettet. Jeg velger også å ta for meg fora generelt, da jeg er for ny på Foreldreportalene til å kunne skille brukernes særegenheter her.
Jeg har ikke anledning til å lese hele tråden, så noe er muligens nevnt tidligere.

Språkslurv - om det er stavefeil, grammatikk som ikke henger i hop, feil bruk av ord, dialekt eller annen dritt som går under språkblasfemi spiller mindre rolle. En tilfeldig feil gjør ingenting, - gudene skal vite at jeg blingser på meg en masse feil selv for tida - men er det gjennomgående gidder jeg ikke å lese det.

Sentimentalt og svulstig - Av og til hopper jeg over, av og til analyserer jeg på samme måte som vi analyserte dikt fra barokken. Det kommer litt an på humøret.

Syt over bagateller -Særlig når det samme sytet over den samme årsaken utvikler seg til en neverending story. For ordens skyld, det er jeg som definerer hva som er bagateller og hva som ikke er det.

Linkler til artikler uten videre kommentar - Mulig du finner et gråtefjes under linken, (ja, for de er som regel ofseleg tragiske disse linkene) men bortsett fra det er det ingen replikk som formidler noe i retning av en mening fra trådstarteren.

Og der flyr tida fra meg, jeg har en avatle om ikke altfor lenge. Mulig jeg kommer tilbake til denne hvis det går an å redigere.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 09:35   #148
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg irriterer meg lite, men har et par ganger fått rødprikker med en virkelig stygg kommentar, og det lugger faktisk i magen. Jeg liker ikke å bli regelrett skjelt ut, hverken irl eller her, og det blir ekstra irriterende når den som slenger dritt i prikkekommentar prøver å fremstå som et dannet og hyggelig menneske ellers. Det er altså ikke prikken som plager meg, men utskjellingen sånn "i det skjulte".

Men det skjer sjelden og tar ikke fra meg nattesøvnen.

Gammel 25-08-08, 09:44   #149
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Linkler til artikler uten videre kommentar - Mulig du finner et gråtefjes under linken, (ja, for de er som regel ofseleg tragiske disse linkene) men bortsett fra det er det ingen replikk som formidler noe i retning av en mening fra trådstarteren.

Rørende enig.

Og fullstendig intetsigende overskrifter.

Gammel 25-08-08, 09:48   #150
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, ja, jeg er kommet på mer: Jeg irriterer meg over folk som siterer et kjempekjempelangt innlegg og føyer på "signerer" og

Kan man ikke skrive at man er enig med den og den brukeren? Eller sitere relevante deler av innlegget, ikke hele? Og kommentere det man siterer? Løsrevne sitater er jo meningsløse. Spamming av tråder på den måten er vanvittig irriterende. (Og jeg vet om et par som gjør det hele tiden... )

Rødprikk for "feil" potetskreller er jo helt fantastisk morsomt!

Gammel 25-08-08, 09:49   #151
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Rødprikk for "feil" potetskreller er jo helt fantastisk morsomt!

Si at du tuller!?

Gammel 25-08-08, 09:55   #152
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Si at du tuller!?

Jeg fikk en rødprikk fordi jeg ikke liker Peik-potetskreller.

Gammel 25-08-08, 10:04   #153
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Hva vet man egentlig om andres egenskaper på bakgrunn av hva de skriver på FP? Ganske lite, vil jeg tro.

Nei. Jeg vil si at man finner ut ganske mye. Selvfølgelig ikke fra ett innlegg, men fra flere. Og ikke fra hvordan de skriver, men fra hvordan de reagerer på andres innlegg. Legger folk seg flate når de blir rettet på? Drar de med seg nag fra tråd til tråd? Er de snille og greie i tråden, men rødprikker så det lyner? Klarer de å le like godt når de blir vitset med som når de selv vitser med andre? Refererer de alltid til en eller annen FP "guru"?

Men om man lærer noe om hvordan andre skriver de sikrer barna sine, har det med ektemannen sin, hvordan de lager mat, nei der er jeg helt enig med det. Så kanskje vi er enige alikevel?

Jeg irriterer meg mest over det jeg oppfatter som dobbeltmoral. Andre må tåle en støyt, men når jeg får ørt-og-førti i mot meg i en tråd ja da må jeg bare sutre litt. Andre som sutrer over rødprikker er patetiske, men når jeg får en er det blodig urettferdig. Jeg irriterer meg over akkurat det samme i RL.

Gammel 25-08-08, 10:04   #154
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er kanskje for lite her inne til å uttale meg, men sånn generelt er jeg ganske flink til å logge av litt før jeg irriterer meg. Merker jeg at jeg irriterer meg oftere og oftere, tar jeg ganske enkelt et skritt tilbake.

Men sånn generelt irriterer jeg meg over dårlig språk, teite påstander og brukere som tolker alt i verste mening.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 10:09   #155
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 25-08-08, 10:11   #156
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Seriøst?

Fnis. Den var litt festlig.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 10:13   #157
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Hva vet man egentlig om andres egenskaper på bakgrunn av hva de skriver på FP? Ganske lite, vil jeg tro.

Min erfaring er at jeg kan vite ganske mye om folk på denne bakgrunnen. Jeg har møtt mange titalls FP-ere, og så langt aldri blitt overrasket over dem når jeg har møtt dem. Folk er sjelden helt de samme i RL som på nett, men veldig mye grunnleggende kommer frem i det man skriver, både når man debatterer, skriver personlige betroelser og - ikke minst - når man fjaser. (Skriver man derimot stort sett "Signerer!" og andre innholdsløse ting, er det naturligvis mindre å lære, selv om man da lett kan komme til å anta at vedkommende ikke har så mye å si.)

Nå gjelder jo dette bare folk jeg har fått et positivt inntrykk av, da. Det er ikke sikkert erfaringen uten videre lar seg overføre til andre.

Gammel 25-08-08, 10:17   #158
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Folk som virkelig tror at 'signerer' betyr det samme som 'jeg er enig' irriterer meg.

Det er jo ikke sånn. Når man siterer et innlegg og skriver signerer under, betyr det at man godt kunne skrevet innlegget selv, og derfor tillater seg å ha sin signatur under. : oppklarer:

Gammel 25-08-08, 10:17   #159
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg irriterer meg lite, men har et par ganger fått rødprikker med en virkelig stygg kommentar, og det lugger faktisk i magen. Jeg liker ikke å bli regelrett skjelt ut, hverken irl eller her, og det blir ekstra irriterende når den som slenger dritt i prikkekommentar prøver å fremstå som et dannet og hyggelig menneske ellers. Det er altså ikke prikken som plager meg, men utskjellingen sånn "i det skjulte".

Dette er slike situasjoner hvor jeg mener det kan være på plass med en innrapportering. Man har ikke lov til å være stygg med hverandre, verken i diskusjonene eller på prikk eller PM.

Gammel 25-08-08, 10:19   #160
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Det er jo ikke sånn. Når man siterer et innlegg og skriver signerer under, betyr det at man godt kunne skrevet innlegget selv, og derfor tillater seg å ha sin signatur under. : oppklarer:

Er ikke det egentlig ganske arrogant? "Ah, dette innlegget er skikkelig bra - nesten som om jeg skulle sagt det selv," liksom?

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.