Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Politisk korrekt FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-08, 19:41   #541
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Det er da både helt normalt og helt uproblematisk at en tråd handler om noe annet i innlegg 500 enn det gjorde da den startet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 19:46   #542
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er da både helt normalt og helt uproblematisk at en tråd handler om noe annet i innlegg 500 enn det gjorde da den startet.

. Ja, er klar over det. Men jeg måtte melde meg ut nå. Kan jo ikke begynne å forsvare pedofile heller. Er rimelig kverulantisk, men der går jeg litt tom for argumenter

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 19:47   #543
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er nok ikke i zen...det skulle tatt seg ut Er det bare meg, eller har denne diskusjonen tatt en helt ny vending? For meg er det i alle fall ingen direkte link mellom Torosuppe og foroverlent barnesete til pedofili. Selv om jeg ikke uten videre vil rakke ned på andre foreldre, ser jeg jo at de eksemplene du nevner ikke kan ta hånd om barna sine ( ofte fordi de har mer enn nok med seg selv og sine problemer) Jeg ville heller ikke nølt med å si fra, og har gjort det- flere ganger ( i jobbsammenheng) Jeg trodde vi snakket om noe annet. Var i alle fall det tråden startet med: trekker meg stille tilbake..

Enig. Det er ei heil enorm verd mellom omsorgssviktande foreldre og foreldre som gir ungane sine Toromat og sette dei forovervendt i bilen. Ei ENORM verd.

Gammel 25-08-08, 19:49   #544
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

. Ja, er klar over det. Men jeg måtte melde meg ut nå. Kan jo ikke begynne å forsvare pedofile heller.

Hæ? Har vi begynt med det? :Spoler bakover i tråden:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 19:50   #545
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå datt jeg ut også. Peodene er tydeligvis over alt. Ikke kan jeg skylde på at det er sent på kveld heller.

Gammel 25-08-08, 20:42   #546
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Rangering av mødre eller fedre er en litt merkelig sport, ja. Kanskje enda merkeligere på nett enn RL. En ting er hva man skriver her, noe annet er hvordan det ser ut i virkeligheten....Det er nok av folk som framstår som perfekte dydsmønstre i sin behagelige forumboble, mens de i virkeligheten lever et helt annet liv.

Tror jeg også.Her på Fp vet jeg ikke hvem noen er i rl, men på et annet forum er det to-tre stykker som jeg vet hvem er. Jeg er overrasket, og får meg støtt og stadig en god latter over hvordan de fremstiller seg selv.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hva? Kaller du meg en dårlig mor?

Men helt alvorlig, uten at det har noe med meg å gjøre, så ER det vitterlig slik at noen er flinkere enn andre til alle mulige forskjellige ting. Også foreldrerollen. Jeg har ingen problemer med å kunne lage en rangering av mødre og fedre i nabolaget, feks.

Det har nok ikke de andre i nabolaget heller, men det er ikke sikkert rangeringen deres blir lik.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 20:51   #547
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fikk jeg panikk for at noen rangerer meg i nabolaget!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 20:59   #548
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Nå fikk jeg panikk for at noen rangerer meg i nabolaget!

Slæpp øff, du har 10 bonusoeng i utgangspunktet bare pga jobben din.

Gammel 25-08-08, 21:00   #549
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Tror jeg også.Her på Fp vet jeg ikke hvem noen er i rl, men på et annet forum er det to-tre stykker som jeg vet hvem er. Jeg er overrasket, og får meg støtt og stadig en god latter over hvordan de fremstiller seg selv.

Jeg har fortsatt igjen å bli overrasket over hvordan FP-ere er IRL. Bortsett fra opplagte ting som at jeg har sett de for meg med andre hårfarger og sånt noe, så er det ingen store overraskelser.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:02   #550
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

De (altfor få ) FP-medlemmene jeg har møtt har vært veldig lik slik de er her inne synes jeg.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:03   #551
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Slæpp øff, du har 10 bonusoeng i utgangspunktet bare pga jobben din.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:05   #552
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har fortsatt igjen å bli overrasket over hvordan FP-ere er IRL. Bortsett fra opplagte ting som at jeg har sett de for meg med andre hårfarger og sånt noe, så er det ingen store overraskelser.

Jeg vet om noen som er diamentralt motsatt RL enn hva de er her inne. Så det så

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:08   #553
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem da?

Gammel 25-08-08, 21:09   #554
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvem da?

Jeg.

Gammel 25-08-08, 21:10   #555
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Jeg.

Selvfølgelig.

Gammel 25-08-08, 21:11   #556
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Med fare for at jeg kommer inn på et noe merkelig sted i diskusjonen, men jeg ser jo at det er flere som viser til hvordan man som ny kan oppfatte FP.

Jeg er jo ny, i hvert fall i den forstand at jeg er nyregistrert, og for meg handlet det om å være ferdig med den tradisjonelle typen mammaforum og på jakt etter et forum som kan gi noe mer, både når det gjelder input og samfunnsengasjement.

Jeg tror kanskje en del av de nye som kommer her gjør et ganske bevisst valg i det man melder seg inn, og at man er klar over det man går til, og at det er det man vil gå til.

Mitt inntrykk er da også at de fleste som er her er fullt ut i stand til å forsvare seg selv og sine standpunkter, også de nye.

Jeg tror egentlig jeg blir litt skuffet om jeg blir tatt på med silkehansker fordi jeg er ny (ser at dette er en invitasjon til rødprikking, men ). Så lenge man diskuterer sak og ikke person, så gjør det vel ingenting om temperaturen blir høy? Selv om man er ny?

Jeg mener jo også at som deltaker på et forum, så kan man godt sette seg litt inn i hva som er "gjengs" på forumet før man kaster seg i det, gjerne hva som er PK, om man vil si det slik. Alle har jo et ansvar - også en som er ny.

Så et hopp videre i diskusjonen -

Jeg mener det finnes mennesker som ikke er egnet som foreldre og som aldri vil bli det. Det er ikke det samme som at de ikke har andre gode sider, eller at jeg ikke kan føle med dem, eller at jeg fordømmer dem. Mye kan ligge bak som gjør at et menneske ender opp som en person som ikke bør ha ansvar for andre, og ofte er det jo snakk om en personlig tragedie, og ikke vond vilje.

Likevel er jeg blant dem som nok mener at "foreldrevernet" er sterkere enn barnevernet i Norge, og at man strekker seg altfor langt i forhold til at man forsøker beholde den biologiske familien intakt, i stedet for at man f.eks. kunne gjennomført flere adopsjoner.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:12   #557
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Jeg.

Ja, jeg var veldig overrasket og skuffet over mangelen på verktøy.

Gammel 25-08-08, 21:14   #558
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er egentlig en ganske sympatisk person IRL, i motsetning til på nett?

Jeg har blitt både positivt og negativt overrasket over folk fra nett IRL, men i hovedsak stemmer inntrykket jeg har skapt meg på nett.

Gammel 25-08-08, 21:16   #559
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, jeg var veldig overrasket og skuffet over mangelen på verktøy.

It was shrinkage!!!

Gammel 25-08-08, 21:19   #560
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg var egentlig mest overrasket over mangelen på våpen.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39.