|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Eplekake?Jeg baker eplekake hvert jubelår, og i år er det jubelår. Det er derfor viktig at den blir KJEMPEGOD!
![]() |
#2 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Eplekake?Jeg elsker å lage den som en fyrstekake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Eplekake?Skal man ta en kjapp versjon, så er følgende veldig god: |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
På vei
![]() Sv: Eplekake?
Dette kan jeg bare signere på! Min svigermor lager den aller beste eplekaken. Og det gjør jeg også når jeg følger oppskriften hennes. Jeg gidder ikke å legge inn oppskrifta her, men hun har sagt til meg at det er en fyrstekakeopskrift. Gjør som Isolde, trykker deigen ut i en form. Så drysser jeg på sukker og kanel, og legger i masse oppskårne epler. Drysser mer kanel og sukker på, (masse kanel, for det syns jeg er så godt) og legger deig i strimler på toppen. Man kan også ha i litt rosiner om man liker det. Bedre eplekake får jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Eplekake?Eplekake med sprøtt lokk
![]() |
#6 |
Bare sær
![]() Sv: Eplekake?Lag mørdeig, trykk ut i paiform, fyll med vaniljekrem og eplebiter.
![]() |
#7 |
Øyboer
![]() Sv: Eplekake?Min er best noen dager etter. Men kan godt varmes litt opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
På farten igjen
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Eplekake?Dette er min soleklare favoritt på eplekake-fronten. Fant den i bladet Spis Bedre for ett års tid siden, og den har vært en suksess hver gang jeg har bakt den siden
Pynt:
stek kaken i nedre del av ovnen i ca 1 time eller til den er gjennom stekt. Server eplekaken lunken med vispet krem, kald vaniljesaus eller vaniljeis
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Eplekake?Sånn, da har jeg lagt inn oppskriften på mine deilige eplepaier.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|