Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

TORO på sporet!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-08, 20:28   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TORO på sporet!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hva er egentlig vitsen med pizzabunn på pose?

Ah - du har ikke prøvd den, skjønner jeg.

Trenger ikke å stå til heving - veldig bra!

Gammel 26-08-08, 20:30   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Ah - du har ikke prøvd den, skjønner jeg.

Trenger ikke å stå til heving - veldig bra!

Jo jeg har prøvd, må alltid prøve alt jeg.
En vanlig selvlaget pizzabunn trenger heller ikke å heves. Jeg hevet aldri bunnen før. Jeg lager den nemlig veldig tynn, og da trenger den ikke heving.

Gammel 26-08-08, 20:41   #3
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg bruker ikke så mye Toro, men.. jeg husker jeg brukte eviglang tid på kjøkkenet og laget skikkelig moussaka. Men auberginer er ikke godt!!

Hemmeligheten med auberginer er at du må kjæle litt med dem før du har dem i retten. Biter/skiver av aubergine bør ligge og trekke i kaldt vann et kvarters tid - det trekker ut bitterheten. Har du tid strør du på litt salt og griller dem lynkjapt under grillelementet i steikeovnen etterpå. Litt ekstra jobb, men det er garantert verdt det.

Selv har jeg hatt en periode med stor fysing på Pasta di Parma og de andre pastarettene fra Toro. Det er over nå. Men jeg bruker gjerne sjysausen. Har aldri klart å få til en sånn sjysaus fra bunnen av, og synes den er uvurderlig god til roastbiff, biffebiff eller kyllingfileter. (Alternativet er rødvinssaus - og det lager jeg greit fra bunn, men det er ikke alltid jeg har noe rødvin å avse.)

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 20:51   #4
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Men ellers må jeg si at jeg faktisk sverger til tomatsaus fra Dolmio om vi skal ha spaghetti med kjøttsaus eller lasagne. Har prøvd å lage tomatsausen selv, men synes den blir bleik og trasig, og vanskelig å få den gode smaken.

Jeg har funnet et triks hvis du er vant til den kraftige Dolmio-sausen og synes den hjemmelagde mangler "det lille ekstra": En teskje med sesam-olje i helt til slutt gir en super aroma.

Ellers har jeg også eksperimentert meg fram til en saus som er vel så god som en av de kyllingsausene til Toro (Bretagne?):

Finhakk fire-fem sjalottløk og en halv rød paprika. Virkelig små biter er et must. Ha godt med smør i en liten kjele og surr løk og paprika til løken blir blank. (Kan godt putte oppi litt finhakket hvitløk også.) Ha oppi en spiseskje mel for jevning og rør den godt ut i blandingen så det ikke blir klumper. Hell over melk (3-4 dl). Du kan godt bytte ut en dl. med fløte. La surre noen minutter. Tilsett finhakket, frisk basilikum eller salvie. Smak til med salt og pepper.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:08.