Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hva er i veien med DVD-stasjonen min?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-08, 16:23   #14
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er i veien med DVD-stasjonen min?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ja, det virker som den spinner, og at stasjonen gjør noen forsøk på å lese den, men gir opp etter en stund.

Oppstarts-cd tror jeg ikke at jeg har.

Vel, når du starter opp skal den jo ikke direkte lese noe, bare konstatere at det står en plate i og om den evt. kan startes opp i fra.

Hvis man har en cd for Windows XP, som du vel mest sannsynligvis kjører, så skal man kunne starte opp fra denne. Hvordan dette gjøres varierer litt fra maskin til maskin. En del maskiner er satt opp slik at den merker at du har en oppstarts-cd og ber deg trykke en tast for å starte opp fra den. På andre maskiner må man trykke en tast rett etter at pc-en er slått på, f.eks. ESC, F12, F11 og F8 (F12 er det vanligste) for å få opp en meny der man velger hva man skal starte opp i fra, f.eks. harddisk, cd og annet koblet til. I noen pc-er må man inn i BIOS for å sette opp at det skal være mulig å starte fra CDen, men på de fleste de siste årene er det en annen tast man kan trykke for å unngå å måtte gjøre dette i BIOS.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.