|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Singel, hva er det?For meg er singel et nøytralt ord for det å ikke ha kjæreste, og jeg synes hvem som helst kan bruke det så lenge de er i en alder der det kunne vært aktuelt å ha kjæreste. Alternativene er vel enslig eller ugift, og jeg ville reagert mye mer hvis de ordene ble brukt av eller om en 15-16-åring. Det har med de underliggende signalene ordvalget sender ut for meg; enslig eller ugift signaliserer men ønsker en partner, singel gir ingen sånne signaler for meg.
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Singel, hva er det?
Nettopp! Akkurat sånn er det jeg tenker. Både "ugift" og "enslig" ville være komisk å si om en 16- eller for den del 18-åring, og "ledig" høres, som Mim sier det, nesten litt billig ut. "Single" er derimot temmelig nøytralt for "har ikke kjæreste".
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Sv: Singel, hva er det?Synes hovedinnlegget var morsomt, litt kåseriaktig.
|
|
|
#4 |
|
By the Sea
|
Sv: Singel, hva er det?Skjønner godt poenget ditt, jeg, Elias.
|
|
|
#5 |
|
heimføing
|
Sv: Singel, hva er det?
De er enker eller enkemenn. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
*_*
|
Sv: Singel, hva er det?Når man når den alderen der det motsatte - evt. det samme, kjønn begynner å bli interessant mener jeg at man også kan kalle seg single når man ikke har kjæreste. Selv om en under atten ikke kan krysse av for "gift" eller "samboer" på selvangivelsen, betyr jo ikke det at man skal avskrive forholdet som useriøst og ubetydelig av den grunn?
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|