Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Er det greit å direkte oute rødprikker?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-06, 01:03   #81
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å direkte oute rødprikker?

Nei kanskje ikke akkurat nekte-biten, men som ledd i en personhets så kan vel kanskje noen forkvaklede sjeler teoretisk gå så langt som å "forverre" (eller finne opp) en rød prikk de har fått av en motstander eller fiende eller dust eller nek? Bare for å henge ut og skape dårlig stemning?

Sier IKKE at det har vært gjort altså, selvsagt ikke. Bare at det er mulig.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 01:04   #82
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Modder eller admin kan gå inn og sjekke. Om det skulle være behov eller ønske for det.

Da er det bare å se bort fra mine innlegg her i denne tråden og oute i vei.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 02:29   #83
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det er lov å oute rødprikker. Grunnen er at forumledelsen ikke er videre begeistret for at folk slenger ut av seg stygge ting pr. rødprikk som de ikke ville sagt i det åpne forumet.

Men poenget er jo at selv om det er lov til å oute prikkinger, så forekommer jo drittslengingen uansett, til og med på det åpnet forumet. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har blitt kalt idiot, nek og dum på dette forumet. Ikke at jeg tar slike debattanter seriøst, men hva med de stakkarane som er litt tynnhudet? De tør jo ikke skrive innlegg av frykt for å bli slengt dritt etter.

Gammel 22-11-06, 08:42   #84
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Men poenget er jo at selv om det er lov til å oute prikkinger, så forekommer jo drittslengingen uansett, til og med på det åpnet forumet. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har blitt kalt idiot, nek og dum på dette forumet. Ikke at jeg tar slike debattanter seriøst, men hva med de stakkarane som er litt tynnhudet? De tør jo ikke skrive innlegg av frykt for å bli slengt dritt etter.

Jeg vet ikke, men ettersom alle har forskjellig grense for hva som er akseptabelt tror jeg at det blir vanskelig for administratorene å "håndheve" reglene på en måte som gjøre at alle blir fornøyd.

På NM var det ganske strengt i forumet, men ingen kontroll på prikker eller PM (man kunne rapportere inn prikker og PMer også). Mange var misfornøyd med det. (Jeg var fornøyd bare så det er sagt) og her er det ganske fritt ut fra teorien om at det er flest fornuftige folk her og idioter vil falle for sitt eget grep. Jeg er fornøyd med det også. :enkel sjel:

På begge plassene har man mulighet til å forsvare seg. På NM via innrapportering av innlegg og prikker. Og her med direkte tilsvar. Det å forvente at alle skal synes det er ok her til en hver tid tror jeg blir umulig. Dessverre/heldigvis.

Gammel 22-11-06, 08:48   #85
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei,det syns jeg ikke noe om.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 09:36   #86
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Jeg ser jeg har gått glipp av mye moro her.
Men jeg er i hvert fall enig med Myrsnipa; prikkene mine er ment for mottakerne, ikke for hele forumet. Men jeg har jo registrert outingen, så derfor vokter jeg meg vel for hva jeg skriver i en prikkekommentar. Så Ryli-prikker er nok noe av det kjedeligste man kan få.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 09:52   #87
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

. Så Ryli-prikker er nok noe av det kjedeligste man kan få.

For et herlig mikrokosmos dette er.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 10:16   #88
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

For et herlig mikrokosmos dette er.

Ikke sant?

Gammel 22-11-06, 10:24   #89
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det blir helt bak mål å oute prikker på denne måten, røde eller grønne.
Jeg sier meg enig med Myrsnipa, dette er kommentarer som er ment som personlige tilbakemeldinger.
Selvsagt tåler de aller fleste kommentarene dagens lys, men må alle straffes fordi noen ikke kan oppføre seg?
De som skriver ufine tilbakemeldinger som strider mot reglene burde få seg en smekk istedet, synes jeg.
(men så er jo jeg også en av dem som synes reglene rundt dette på NM er gode)

Gammel 22-11-06, 10:28   #90
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

kke at jeg tar slike debattanter seriøst, men hva med de stakkarane som er litt tynnhudet? De tør jo ikke skrive innlegg av frykt for å bli slengt dritt etter.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

På begge plassene har man mulighet til å forsvare seg. På NM via innrapportering av innlegg og prikker. Og her med direkte tilsvar. Det å forvente at alle skal synes det er ok her til en hver tid tror jeg blir umulig. Dessverre/heldigvis.

Grei oppsummering. Slik reglene er tenkt og slik de håndheves, passer dette forumet bedre for dem som ønsker å "forsvare" seg selv enn for dem som er tynnhudet og ønsker at reglene skal "forsvare" dem. Med det mener jeg på ingen måte at man er dum eller uønsket hvis man er tynnhudet, bare at reglene nok ikke vil bli endret, og dersom man blir såret og/eller skremt av mangelen på strenge regler, så vil man muligens ikke komme til å trives her i lengden.

Åpenheten til å i stor grad få skrive det man ønsker er en av hovedtankene bak forumet (slik jeg har forstått det), og en av hovedgrunnene til at jeg er her (og det samme tror jeg gjelder mange andre). Det vil bli uønskede konsekvenser av en slik åpenhet, men jeg synes likevel det er bedre enn alternativet. Andre mener noe annet. Det er også greit for meg.

Gammel 22-11-06, 10:32   #91
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Selvsagt tåler de aller fleste kommentarene dagens lys, men må alle straffes fordi noen ikke kan oppføre seg?

Det at det ikke er forbudt å oute prikker er ikke en "straff", det er en del av den generelle tankegangen bak reglene her. Det betyr ikke at admin erklærer at det er OK å oute alle private og hemmelige ting man har fått vite om andre; det er ikke OK i noen sosiale sammenhenger. Det betyr bare at det overlates til den enkelte å vurdere om de skal gjøre det eller ikke. (Det er ikke forbudt å være uhøflig, men det betyr ikke at vi oppfordrer til det.)

Gammel 22-11-06, 10:34   #92
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Så Ryli-prikker er nok noe av det kjedeligste man kan få.

Jeg synes ikke prikken din var det minste kjedelig

Gammel 22-11-06, 10:37   #93
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det at det ikke er forbudt å oute prikker er ikke en "straff", det er en del av den generelle tankegangen bak reglene her. Det betyr ikke at admin erklærer at det er OK å oute alle private og hemmelige ting man har fått vite om andre; det er ikke OK i noen sosiale sammenhenger. Det betyr bare at det overlates til den enkelte å vurdere om de skal gjøre det eller ikke. (Det er ikke forbudt å være uhøflig, men det betyr ikke at vi oppfordrer til det.)

Jeg både skjønner og liker tankegangen bak det, problemet er jo at at slike ting veldig ofte blir misbrukt.
Det plager ikke meg hvis noen outer prikker jeg har sendt, men jeg er redd miljøet her ikke kan virke litt vel tøft for nye brukere av forum for eksempel.
Ikke alle som klarer å la nett være nett.

Gammel 22-11-06, 10:45   #94
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det plager ikke meg hvis noen outer prikker jeg har sendt, men jeg er redd miljøet her ikke kan virke litt vel tøft for nye brukere av forum for eksempel.
Ikke alle som klarer å la nett være nett.

Det er nok sant.

Men som him sier, man vil aldri kunne ha det slik at alle synes det er OK. Jeg synes miljøet her på forumet er jevnt over overveldende hyggelig og positivt, og at en og annen krangel ikke ødelegger stort. Dersom noen synes det er for tøft og slemt her, så tror jeg kanskje helt ærlig at dette ikke er forumet for dem. (Dette var ikke ment som en unnskyldning til å gå bananas og skjelle hverandre huden full. Jeg synes heller ikke det er OK med personangrep eller å kalle hverandre stygge ting.)

Gammel 22-11-06, 10:49   #95
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg synes ikke prikken din var det minste kjedelig

Takk! Men Myrsnipa sine er mye morsommere.

Gammel 22-11-06, 10:53   #96
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Takk! Men Myrsnipa sine er mye morsommere.

Myrsnipa er all over morsom, så det er kanskje ikke så rart...

Gammel 22-11-06, 11:01   #97
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Standard

Da jeg var ung og helt fersk her på forumet, var jeg faktisk ganske sjokkert over den til dels røffe tonen som er her. Men man venner seg til det, og nå trives jeg bedre her enn noe annet sted.

Men jeg er likevel tilhenger av å diskutere prikker privat, i hvert fall i første omgang. Hvis man ikke skjønner en kommentar, kan man ta det på pm, i stedet for å spørre i forumet om hva i ##%&@# h*n mente med den kommentaren.

Gammel 22-11-06, 11:08   #98
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Da jeg var ung og helt fersk her på forumet, var jeg faktisk ganske sjokkert over den til dels røffe tonen som er her. Men man venner seg til det, og nå trives jeg bedre her enn noe annet sted.

Men jeg er likevel tilhenger av å diskutere prikker privat, i hvert fall i første omgang. Hvis man ikke skjønner en kommentar, kan man ta det på pm, i stedet for å spørre i forumet om hva i ##%&@# h*n mente med den kommentaren.

Jeg er enig med deg. Nå har vi erfart litt om outing av prikker og jeg syns enkelte gjør dette på en stygg måte. Det blir litt gapestokk over det, i alles påsyn. Det blir å legge ut for å få støtte for at "dette var jammen dårlig gjort", satt på spissen da

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:11   #99
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig fornuftig. Hvis noen sender en grønn prikk med en melding som er åpenbart privat, noe som er et sårt tema etc er det utrolig liten sjans for at det skal bli outet. Særlig siden disse ikke er fiendtlige. Hvis noen skulle ha misforstått en slik prikkemelding, og likevel oute, får man heller sende en kjapp beskjed til vedkommende eller til en moderator om å fjerne meldingen. De fleste har faktisk normal skikk og bruk når det kommer til slike ting. Når det gjelder skittkasting gjennom rødprikk bør man tåle at det kommenteres. Jeg mener man får bruke sunn fornuft, og heller gripe inn i enkelttilfeller der outingen går tydelig over streken (og den som blir outet ber om det), heller enn å totalforby outing av prikker som på NM. Dersom alle er klar over faren for dette modererer man kanskje kommentarene sine også, til ikke å være stort annerledes enn det man ville sagt til noen ansikt til ansikt i RL.

Jeg for min del synes det er barnslig både med usaklig drittslenging i røde prikker, og å henge dem ut åpent etterpå. Men jeg synes ikke det trenger å forbys for det. Det sier bare litt om nekene som gjør det. I det tilfellet det gjelder her synes jeg at "outeren" definitivt kommer dårligere ut av det enn "prikkeren", så det faller ofte tilbake på en selv.

Gammel 22-11-06, 11:11   #100
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg er enig med deg. Nå har vi erfart litt om outing av prikker og jeg syns enkelte gjør dette på en stygg måte. Det blir litt gapestokk over det, i alles påsyn. Det blir å legge ut for å få støtte for at "dette var jammen dårlig gjort", satt på spissen da

Ja, det er klart dette kan misbrukes. Og jeg vil absolutt ikke oppfordre til generell outing av prikker, det tror jeg det bare blir bråk og dårlig dialog av.

Men hvis det gjøres på en "stygg" måte, som du sier, eller hvis det blir mye av det, så innbiller jeg meg at det vil slå tilbake på den som gjør det - at mange vil oppfatte det som ufin oppførsel, og at man dermed vil få mindre sympati, ikke mer.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.