Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Haster - hva heter det?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-06, 15:11   #21
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Haster - hva heter det?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Risboller? Dette heter, svært politisk ukorrekt, negerboller, der jeg kommer fra.

Nei, negerboller er de med kokos, risboller er de med puffet ris.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 15:25   #22
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Risboller? Dette heter, svært politisk ukorrekt, negerboller, der jeg kommer fra.

Jeg trodde negerboller var slike kokosboller uten kokos, jeg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 15:26   #23
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Nei, negerboller er de med kokos, risboller er de med puffet ris.

Nei, uten kokos og uten puff. Det er vel det som nå for tiden bare kalles sjokoladeboller.

Gammel 22-11-06, 15:26   #24
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

ÅH nå fikk jeg lyst på sjokolaaaaaade.. guri jeg hater å slanke meg.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 15:29   #25
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Aha! Jeg fant denne og da fikk jegflashback til barndommen. Selvsagt, det er dette som var datidens negerboller! Må være 25 år siden jeg spiste noe sånt sist:

NegerbollerEnkel og lett og energiholdig snæks!100g smør1 dl sukker3 dl havregryn2 ss kakao1 ts vaniljesukker2 ss sterk kaffe(funker også uten vaniljesukker og sterk kaffe, men er bedre med)1. Putt alt i en bolle og kna til med begge hender til alt er blandet!2. Rull små kuler og putt på en tallerken3. Sett det litt i kjøleskapet

Gammel 22-11-06, 22:44   #26
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Yes, negerboller er slik Divine beskriver, bare at de skal rulles i kokosmasse før de legges på tallerken for servering.
Mmmmm....

Gammel 22-11-06, 22:48   #27
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Yes, negerboller er slik Divine beskriver, bare at de skal rulles i kokosmasse før de legges på tallerken for servering.
Mmmmm....

Ja, det er nam. Men et par stykker av gangen er nok, gitt. Jeg husker at det var en lærdom som aldri helt sank inn ...

Gammel 22-11-06, 22:51   #28
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor komme med sånne oppskrifter nå? Vet dere hva det gjør med et stakkars menneske? Å legge ut bilde attpå til! Tror dere er er gale :fornærmet:

Gammel 22-11-06, 22:52   #29
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Hvor: Oslo
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De som dere kaller negerboller, kaller jeg sjokoladeboller. Det står det i kokeboken jeg har! De er kjempegode!

De med puffet ris kaller jeg risboller, de er også kjempegode! Jeg elsker alt som har med sjokolade å gjøre!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.