Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Ostekaken ble en fiasko

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-08, 12:10   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ostekaken ble en fiasko

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Fikk et tips av svigermor om å lage kaken direkte på glassfat, bare med kakeformen rundt. Så jeg gjorde et forsøk på det ikveld (skal på besøk i morgen).
Alt ser fint ut, helt til jeg skal helle over ostemassen og det bare renner mye masse gjennom en ujevn sprekk i kjeksbunnen. Kjempekoselig
Skal aldri følge svigermors råd igjen :sta:
Den delen av kjeksen som fikk ostemasse gjennom seg er jo veldig myk nå.
Tror dere at den er spisende her hjemme? Har uansett satt den i kjøleskapet og begynt på en ny ostekake, DIREKTE i kakeformen :smart:

Kjøp deg "bake it easy" form!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 12:11   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Kjøp deg "bake it easy" form!

Ikke sant de skal tåle 225 grader i ovnen? Min sprakk nemlig...

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 12:12   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Ikke sant de skal tåle 225 grader i ovnen? Min sprakk nemlig...

Veldig viktig at man IKKE setter inn rista den skal stå på før man setter inn forma.
Da sprekker den.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 12:15   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Veldig viktig at man IKKE setter inn rista den skal stå på før man setter inn forma.
Da sprekker den.

Aha, nå husker jeg jo ikke, men det er fullt mulig jeg gjorde. Da har jeg forklaringen. Kanskje jeg burde begynne å lese bruksanvisninger.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 14:06   #5
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ostekaken ble en fiasko

Opprinnelig lagt inn av Ullsokk, her.

Jeg lager også alltid ostekake rett på fatet uten problem. Må bare trykke den godt ut i kantene så forma blir tett.
Hvordan får du av bunnen på springforma hvis du lager den sånn? Serverer du med bunnen på?

Det var kjeksbunnen som ikke var godt nok tett ja. Ostemassen var det ikke noe i veien med =) Jeg klarte sånn halvveis å berge kaken (men med noe myk bunn enkelte plasser der kjeksen røk og massen fylte opp), men laget likevel ny siden den skal ut av huset
Når jeg lager i formen så legger jeg bakepapir i bunn, så drar jeg kaken over på tallerk og skjærer av kantene på bakepapiret.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:54.