Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Grand voyager

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-08, 03:18   #1
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Grand voyager

Haha, dere som plages i snø med Voyager'n kan jo neppe kjøre bil. Det er noe av det letteste å komme seg løs med, selv om den ikke er firehjulstrukket.

Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 11:57   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gåsemor, her.

Haha, dere som plages i snø med Voyager'n kan jo neppe kjøre bil. Det er noe av det letteste å komme seg løs med, selv om den ikke er firehjulstrukket.

Kjøreegenskaper på vinterføre handler om mer enn å komme løs. Det å ta løs på vinterføre handler egentlig mer om dekk. Med det sagt, så er Voyager med automat, i litt eldre utgaver uten antispinn, ikke så lett å ta veldig rolig løs med.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 22:47   #3
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Kjøreegenskaper på vinterføre handler om mer enn å komme løs. Det å ta løs på vinterføre handler egentlig mer om dekk. Med det sagt, så er Voyager med automat, i litt eldre utgaver uten antispinn, ikke så lett å ta veldig rolig løs med.

Okei, det kan jeg nok gå med på. Sånn ellers hjelper det MYE å gå ned på dekkdimensjonen på vinterdekkene. Brede hjul har dårligere tak.
Instruksjonsboka anbefaler 215, og jeg har nå gått via 205 helt ned på 195, og sitter som støpt på veiene selv om jeg bor i vinterland.
Men nå kjører jeg også manuell diesel, og den er litt mer "traktor".

Le Grand Ulempe med Grand Voyager er jo plassen mellom for- og baksetene, og den totale mangelen på sittekomfort for alle som ikke sitter i barnesete i baksetet.
Men; kjøper man bil som er 10 år gammel, kan en avgiftsfritt flytte setene til neste hakk i sporet. Litt arbeid, men det er verdt det. Alt er tilrettelagt for det, også beltene bak er såpass langt bak at en ser det er meningen at setene skal stå på neste hakk.
Kjøper man attpåtil nye seter, som ikke er som benken som er i den europeiske versjonen, blir det helt nydelig.

Min dieselbil bruker helt nedd i 0,7 på langkjøring, og opp mot 1 liter på småkjøring. Lite til å være så svær som den er.

Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.