Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor lenge er det akseptabelt å bruke samme tøy?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-08, 22:31   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge er det akseptabelt å bruke samme tøy?

Jeg bryr jeg minimalt om hva andre gjør, men jeg orker ikke ta et plagg som har vært i kontakt med armhulene på meg to ganger. Selv om jeg ikke svetter merkbart. Jeg fikser det bare ikke. Så jeg bruker en del tynne t-skjorter eller bomullsgensre, ofte under andre plagg. Da slipper jeg å vaske det ytterste i ett sett. Jeg har noen fine genser som er penest uten noe under, men jeg bruker den ikke så ofte, for de blir jo slitt av all vaskingen.

Andre klær går jeg lengre med. Bukser bruker jeg flere ganger.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 22:46   #2
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg bryr jeg minimalt om hva andre gjør, men jeg orker ikke ta et plagg som har vært i kontakt med armhulene på meg to ganger. Selv om jeg ikke svetter merkbart. Jeg fikser det bare ikke. Så jeg bruker en del tynne t-skjorter eller bomullsgensre, ofte under andre plagg. Da slipper jeg å vaske det ytterste i ett sett. Jeg har noen fine genser som er penest uten noe under, men jeg bruker den ikke så ofte, for de blir jo slitt av all vaskingen.

Andre klær går jeg lengre med. Bukser bruker jeg flere ganger.

Gammel 22-09-08, 23:08   #3
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det året jeg var så blakk hadde jeg ei bukse. Jeg brukte den hver dag og satt i trusa mens den ble vasket og tørketromlet i helgene. Egentlig helt utrolig å tenke på i dag. Ja, ja. Jeg overlevde, men det var vel på håret. Jeg håper i det minste jeg har blitt et bedre menneske av det i dag - noe må jeg jo få igjen for det.

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Jeg lurer litt på hvor lite folk har å gjøre på hvis hele familien skifter klær fra innerst til ytterst hver dag... det må jo bli jævlig mye klesvask.

Vi vasker ganske mye. Spesielt eldste jenta er blitt ram på å skifte klær i tide (og utide! Helst det siste) og de havner på gulvet, og da er det egentlig bare å vaske dem. Jeg har prøvd litt diverse systemer, men jeg får ikke til å ha noe "brukt, men ikke skittent"-system på klær.

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Jeg kan fint bruke en genser 3 ganger, om den er ren og ikke lukter, men aldri 3 dager på rad.

Hvorfor ikke på rad?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:19.