Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?
Jobber i videregående som lærer. Ingen offisiell kleskode, men jeg har vel kanskje bitt meg merke i de ulike koden som er uoffisielle...
Realister, menn: Penere bukser, lyse om sommeren, mørke om vinteren. Skjorta kan være stripete eller ensfarget. Ingen genser, mokkasiner eller halvfine sko.
Realister, kvinner: Penere bukser kombinert med en grei topp.
Idrett, menn: Joggebukse (type addidas) og collegegenser eller dongeribukse med skjorte, fornuftige sko
Idrett, kvinner: Joggebukse og collegegenser eller dongeri med en litt finere topp. Fornuftige sko, av og til med en liten hel.
Elektro (bare menn): Bukse i dongeri eller penbukse, skjorte med striper eller ruter og en god genser
Språk/religion/samfunnsfag/norsk: Menn: Dongeri/halvfin bukse. Helst ensfarget skjorte, men det kan frikes ut litt med striper eller ruter. Genser henges helst over skuldrene. Stor valgfrihet i sko.
Kvinner: Skjørt, bukser, kjoler, mye hæler, støveletter og dyrere sko. Matchende smykker hører til. Definitivt den mest fargerike gjengen!
Økonomi, menn: Skjorte og bukse. Kan av og til slå til med tskjorter, men ikke ofte.
Økonomi, kvinner: Odd Molly strikkejakker, dongeribukser og masse fine smykker.
Sånn cirka, i alle fall. Du ser i alle fall i løpet av en uke hvilken avdeling det jobbes i!
Og sånn apropos fant jeg akkurat ut at barnehagen vår har kleskodeks: De får ikke lov å bruke joggebukser på jobb.