Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Kaste PC - hva må jeg tenke på?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-08, 22:06   #30
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaste PC - hva må jeg tenke på?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Så på hvilken måte skal man *formatere* for at dataene virkelig skal bli borte? En formatering, i operativsystemenes vanlige forstand, overskriver ikke sektorene en drøss ganger slik at dataene virkelig blir borte.

Jeg formaterer gjerne med en øks i så fall.
Av personlig erfaring kan jeg si at godt sukret kaffe også kan gjøre en god jobb på kort tid og med enda mindre innsats.

Men, om du virkelig har Hemmeligheter så ta en titt på denne siden, som har links til tilgjengelig spesialisert programvare.

Her er noen relevante programmer (vær sikker på hva du gjør før du bruker dem om du har en maskin med flere partisjoner/disker og bare skal slette noen av dem...):
Dariks Boot and Nuke
Eraser
Active@KillDisk

..men som sagt, skal ikke disken brukes mer (og om den kan brukes se forslaget over om å ha den som ekstern harddisk) så er øks/slegge/drill det kjappeste og mest permanente. Husk å levere restene på miljøstasjon, ikke i vanlig søppel.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 25-09-08 kl 22:14.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:44.