Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis du skulle skifte yrke...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-06, 01:17   #1
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Hvis du skulle skifte yrke...

Har kjempelyst til å jobbe med barn. Drømmer om å få utdannet meg til ped.leder i barnehage. Skal det når jeg får økonomi til å studere ved siden av jobben...

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 01:23   #2
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat nå føler jeg at jeg har drømmejobben. Er fosterhjemskonsulent/familiekonsulent og jobber med å rekrutere og veilede fosterhjem, samt samtaler med barn og deres biologiske familie.
Jeg drømmer egentlig bare om litt høyere lønn

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 02:12   #3
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Min egen Riviera Maison-butikk i Norge, med egen krok inni butikken hvor man kunne ta seg en pust i bakken med deilig kake og byens beste kaffe til.

www.rivieramaison.nl

Gammel 25-11-06, 10:34   #4
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Fotograf ... eller kokk ... eller muligens forfatter? Har ikke helt bestemt meg, så da får det bli kontorrotte en stund til.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 23:10   #5
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Jeg vet ikke helt hva jeg ville jobbet med/som jeg da..
Men ser for meg noe på et kontor med masse papirer ihvertfall..

Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 10:42   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ville vært forfatter!

Forhåpentligvis en god en

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 11:35   #7
Doxa
hmmm

Doxa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Dyrlege, barnelege eller ridende politi

Gammel 25-11-06, 11:38   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Forfatter, designer eller arkitekt. *drømmer*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 11:39   #9
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jordmor.

Gammel 25-11-06, 13:01   #10
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har lyst å bli lærer. I Kunst&Håndverk, Norsk...og kanskje KRL

Gammel 25-11-06, 18:03   #11
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror jeg ville valgt lege, aldeles vanlig allmennlege på legesenter, hvis jeg skulle valgt noe annet. Jeg er flink/jeg liker å snakke med mennesker, og etter at jeg ble godt kjent med en som er lege på denne måten så ser jeg at det virker som en flott jobb.

Men jeg liker egentlig min nåværende jobb utrolig godt også, i framtiden håper jeg at jeg får meg en jobb med mer kontakt med mennesker i det daglige enn jeg har nå.

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 20:12   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Jeg har lyst å bli lærer. I Kunst&Håndverk, Norsk...og kanskje KRL

Jo takk. Godt at noen drømmer om det jeg er. Lykke til med rettinga. *begravd i tentamener* Fnis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 13:13   #13
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg min store drøm er å synge. Jeg synger jo men på langt nær i den skalaen jeg ønsker.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 13:19   #14
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tannlege.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 14:13   #15
Mayasmum
Fullverdig medlem

Mayasmum sin avatar

Hvor: Maidstone, Kent, England
Mayasmum er litt kul
Standard

jeg oensker meg jobb innen den utdanningen jeg har.... jeg har en BA(hons) i tv og film produksjon men det er desverre veldig vanskelig aa finne jobb....

Mayasmum er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 14:46   #16
Lille Blink
Aktiv

Lille Blink sin avatar

Hvor: Rogaland
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Min drøm er å bli interiør designer som min far er
Jeg har fagbrevet i butikkfaget som nå går under navnet "salg og service"...
Har funnet ut at hvis jeg går 1 år på nærings akademiet som ligger 30min herfra og betaler kun 25 000kr så blir jeg interiør konsulent
Siden vi venter nr 2 så kan jeg ikke det enda, men innen 5år skal jeg ha begynt er målet mitt... Og så håper jeg at litt smisking med min far kan gjøre susen når den tid kommer

Enaheeeelt annen ting måtte være å jobbe på en barsel avdeling tror jeg, det hadde nok også vært en utfordring, men jeg tror det ikke er så gunstige arbeidstider...

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 20:19   #17
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle jobbet med holdningsarbeid rettet mot ungdom. Rus, sex, motepress, nettvett osv. Holdt foredrag og fått i stand lokalt engasjement.
Jeg måtte likevel hatt mye voksenkontakt, og kunne gjerne i samme slengen kurset lærere og jobbet mot politikere og komm.administrasjon for bevilgning av penger til slike prosjekt. Kanskje vært administrator for en nettside der ungdom kunne stille spørsmål. Og hatt faste dager i uken på ulike ungdomsskoler/VG skoler.

Gammel 25-11-06, 20:26   #18
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

...hva ville du gjort?
...hva drømmer du om?

Hvis jeg skulle gjort noe helt annet ville jeg ha blitt jordmor.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 20:32   #19
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har egentlig alltid drømt om å bli kunstner eller designer. Var faktisk i gang med utdannelse og har lært å både sy, tegne og male. Men jeg valgte å ta en mer safe utdannelse og få en mer safe jobb.

Men drømmen har jeg fremdeles, og jeg ser ikke bort fra at den kan bli realisert en gang.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 20:38   #20
Albertine
Passiv

Standard

Jeg har tenkt å ta steget etter at permisjonen er over. Da skal jeg gjøre mitt beste for å få drømmejobben som produsent for gruppereiser hos en turoperatør.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:45.