Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skikk og bruk på fly?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-08, 10:54   #1
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Noe lignende ja. På tur med en 6 uker gammel baby og damen foran mannen min hadde samme syn som blomst. Mannen min lå og sov og damen foran prøvde å dytte sete bakover. Det buttet imot siden mannens bein gikk helt frem i sete foran. Ho brukte makt for å prøve å få det ned og til slutt måtte jeg spørre om hun hadde planer om å brekke beina til mannen. Ho skulle ha sete ned. Det går ikke sier jeg. Det var hennes rett å ha sete ned og hvis mannens bein var for lange så fikk han flytte seg. Du får flytte deg du hvis det plager deg sa jeg, han sover. Da fikk jeg vekke han da for ho kunne ikke flytte seg for ho måtte sitte ved vinduet. Der satt vi altså med en liten baby på verdens trangeste fly.

Hadde det vært noen bak meg som var store eller hadde baby på fanget, hadde jeg byttet plass med mannen og jeg flyttet setet mitt opp når damen nektet meg, så ikke si at noen har samme holdning som meg før du har spurt med om mine holdninger. Men hun bak meg hadde det ikke trangt i det hele tatt, så det er forskjell på ting da vet du.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 10:56   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liven: jeg hadde pratet med foreldrene til den toåringen.

Tro meg: vi forsøkte. Pappan så på Biler på bærbar DVD, mammaen kjeftet på både pappa og barn. Kjekk tur.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 10:57   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Tro meg: vi forsøkte. Pappan så på Biler på bærbar DVD, mammaen kjeftet på både pappa og barn. Kjekk tur.

Haha! Pappaen koste seg nok.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 10:59   #4
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Haha! Pappaen koste seg nok.

Det vil jeg tro. Han hadde høretelefoner på og ignorerte både den kjeftende fruen og barnet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 10:59   #5
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Hadde det vært noen bak meg som var store eller hadde baby på fanget, hadde jeg byttet plass med mannen og jeg flyttet setet mitt opp når damen nektet meg, så ikke si at noen har samme holdning som meg før du har spurt med om mine holdninger. Men hun bak meg hadde det ikke trangt i det hele tatt, så det er forskjell på ting da vet du.

Jeg siktet til utsagnet ditt om at det var regelen og at en var egoistisk om ikke den foran fikk legge ned sete.

Gammel 07-10-08, 11:00   #6
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg siktet til utsagnet ditt om at det var regelen og at en var egoistisk om ikke den foran fikk legge ned sete.

Ja og i samme innelegg skrev jeg at jeg aldri legger setet helt bakover, man kan ikke bare tenke på seg selv npr man er sammen med mange og det gjelder begge veier, ikke bare en.
Og hun som satt bak meg VAR egoistisk og det tror jeg det er mange som er, bare fordi de vil ha størst mulig plass selv.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 11:20   #7
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg ser alltid bak meg før jeg legger ned stolryggen, er den bak meg
stor/lang i bena spør jsg om det går bra eller at h*n må si ifra om det
blir trangt.
Jeg retter alltid opp ryggen ved matservering, noe han foran mannen
min ikke gjorde da vi var på ferie i sommer mannen sovna og vi fikk
ikke kontakt med han

Ungene får ikke lov å klatre å henge over stolryggen eller sparke i setet foran!

Trenger meg ikke frem i midtgangen ved ombord- eller avstigning,
lar folk få komme forbi før jeg er ferdig med mitt.

Tar hensyne til babyer, eldre og uføre, lar de komme foran meg i køen (kommer litt an på de eldre da,
noen av de tror de kan gjøre hva de vil og trenger seg igjennom over alt )

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 14:37   #8
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har reist nok med små til å vite at det å bli tatt hensyn til er så utrolig hyggelig! Sist jeg dro hjalp jeg en mor med bagasje ut av flyet. Hun var SÅ takknemlig, og jeg satser på god karma Når vi var på retur fra Italia i sommer, var jeg skikkelig pissed på et pensjonistektepar som klora seg vei for å komme først på flyet. De skulle holde av 9 seter!! De la håndbagasje i den ene seteraden, sto i den andre, og la håndvesker og taxfreeposer i den tredje. Når jeg slet meg innover i midtgangen med en syk Lillebror på armen og Storesøster rundt låret vek de ikke en tomme for å la oss få plass. De holdt av. Da skal jeg si det falt noen mindre pene gloser... (som jeg etterpå pedagogisk forklarte ungene at man aldri egentlig bør si, og at jeg angret på å ha sagt)

Spør ikke om å legge setet bakover, og sjekker ikke bak heller. Tenker liksom at "sånn er det bare". Passer på å ikke gjøre det rett etter servering. Jeg reiser stort sett med Ryanair, og der sitter man jo i 90 graders vinkel uansett, så problemstillingen er eliminert.

Jeg prøver å ikke ta plass i midtgangen så godt det lar seg gjøre.

Gammel 10-10-08, 23:03   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, aviser?? De har ikke det lenger, innenlands, har de? I dag så jeg vitterlig etter, men nei.

Gammel 07-10-08, 11:02   #10
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Ler meg i hel!!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50.