Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Maling av fliser og kommode

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-08, 10:50   #1
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maling av fliser og kommode

Det er ikke sikkert at salmiakk er det beste å vaske flisene med først. Sjekk på maleforetning.

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg har malt flisene over benkenog komfyren på kjøkkenet.
De var knallgule og hadde blank overflate.

Vasket de med salmiakk først for å fjerne fett.
Deretter to lag heftgrunn, oljebasert.
Så to lag oljemaling, brukte Lady.

Det er virkelig fint, og holder seg overraskende bra.
Det er to år siden dette ble gjort, og flisene har blitt vasket mange ganger med Jif og stålull.

Hadde du på fugemasse etter at du malte dem? Jeg husker at du malte og at det ble fint og har hele tiden siden tenkt på å gjøre det... og nå blir det gjort snart (akkurat den malejobben setter jeg bort til noen andre). Jeg er bare usikker på om jeg trenger å ordne med fugemasse etter at jeg har malt dem egghvit. Kan jeg ikke bare "late som" at fugemassen også er hvit?

Gammel 08-10-08, 10:58   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg malte fliser for noen år siden og valgte å male fugene også. Det ble for mye pes å male rundt fugene eller fuge på nytt.

Forøvrig gjorde jeg det samme som Angelique, bortsett fra at jeg malte i hurten og sturten med pensel, og på nært hold ser man penselstrøkene. Det er også mønster med struktur på noen av flisene, og strukturen vises selvfølgelig. Men på lang avstand ser det fint ut, så det holder til jeg får råd til å bytte ut flisene.

Gammel 08-10-08, 11:19   #3
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Det er ikke sikkert at salmiakk er det beste å vaske flisene med først. Sjekk på maleforetning.

Hadde du på fugemasse etter at du malte dem? Jeg husker at du malte og at det ble fint og har hele tiden siden tenkt på å gjøre det... og nå blir det gjort snart (akkurat den malejobben setter jeg bort til noen andre). Jeg er bare usikker på om jeg trenger å ordne med fugemasse etter at jeg har malt dem egghvit. Kan jeg ikke bare "late som" at fugemassen også er hvit?

Regner med at Maxbo vet hva de anbefaler, det var der jeg fikk anbefalt fremgangsmåten med salmiakkvask. Selvsagt blandet ut i vann-

Fugene var hvite, men ble malt hvitt som resten *lat* . Ble veldig fint det.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.