Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Idiotiske ting folk gjør i trafikken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-08, 15:18   #1
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Idiotiske ting folk gjør i trafikken

Det er nok av folk som ikke kan kjøre i rundkjøringer jaffal!! Det er slitsomt, spess viss folk skal til venstre og rundt i rundkjøring så ligger dem i høyre felt inn mot rundkjøringen. Eller om man skal rettfrem og ligger i indrefil..

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 15:22   #2
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Syns det går ganske greit i Trondheim. Når jeg er ute i trafikken står jeg stort sett i kø, og da monner det ikke fort.

Men fins enkelte "idioter" ja. For det første mener mange at alle skal kjenne byen som sin egen bukselomme, ergo forsøker de å gjøre det de kan for at noen skal kunne klare å skifte fil, i sær fra omkjøringsveien og ut mot Okstadbakken, men også andre steder. Og etter de innførte de nye kollektivfeltene har det ikke blitt særlig mye bedre.

Det må da kunne være rom for å slippe frem en ukjent stakkar som har rotet seg inn i feil fil en gang i blant også.

Men når det skal være sagt, den kjøringen som presteres i rundkjøringen før Sluppen bru i Trondheim er mildest talt genial. Der praktiseres glidelåsprinsippet hele veien, uten at det noen sinne har stått noe skilt om det. Kjempeflott rett og slett.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 16:55   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Det er nok av folk som ikke kan kjøre i rundkjøringer jaffal!! Det er slitsomt, spess viss folk skal til venstre og rundt i rundkjøring så ligger dem i høyre felt inn mot rundkjøringen. Eller
om man skal rettfrem og ligger i indrefil..

Mhm, nettopp derfor synes jeg man kan blinke både inn og ut av rundkjøringer, bare for å garantert vise hvor man skal. Det skader lizzm ikke.

Gammel 08-10-08, 23:53   #4
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg slenger inn min irritasjon over en som tutet på meg i kveld da jeg ikke stoppet enda h*n kom fra venstre - og det var ingen forkjørsvei, bare så det er presisert *grrr*

Ellers kjenner jeg det koker når folk ligger tett oppi baken på meg - spesielt når det er store, tunge biler *duster*

Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 07:48   #5
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Mhm, nettopp derfor synes jeg man kan blinke både inn og ut av rundkjøringer, bare for å garantert vise hvor man skal. Det skader lizzm ikke.

Det er svært få som bruker blinklys i rundkjøringer, jeg bruker det da.

For å være helt ærlig ang vanndammer, så bremser ikke jeg ned om det er til fare for trafikken altså. Det er vel bedre at de som går blir våte, enn at man kræsjer liksom. Jeg prøver selvsagt å bremse ned og ikke gjøre folk våte da..

En annen ting jeg irriterer meg over, er alle dem som bruker tåkelysene/kurvelysene forran! Jeg blir blendet jeg altså..
De skal kun brukes ved tåke, og der det er kurvete vei. En annen ting er fjærnlyset, man skal bruke fjærnlys selv om det er gatelys på veien. Man ser mere og kan raskere oppfatte f.eks myketrafikkanter og dyr.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 08:29   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne holde på hele dagen, men de viktigste tre:

Folk som bryter vikeplikten sin slik at du må bråbremse, og så gir de deg et stygt blikk eller fingeren som om det er du som har gjort noe galt!

Folk som ødelegger flyten i trafikken ved å kjøre som en ost, som f.eks. stopper i en rundkjøring for å se om det kommer bil i stedet for å løfte blikket mens man siger inn i rundkjøringen, samt folk som bruker laaaaang tid på å svinge av veien når de signaliserer at de skal svinge av.

Folk som bremser foran og i tunneler.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 08:36   #7
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Busser og drosjer i denne byen er noen forbannade kluthuer!
Bussene leker "klarer jeg å ta livet av en i dag leken mon tro". Og ja det har skjedd og skjedde nesten meg. Når det er 60 og under så har man vikeplikt, men bussen må jo gi et signal før han kjører. Den praksisen er ikke innført her. Drosesjåførene har forkjørsrett på alle veier.

Gammel 09-10-08, 13:16   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blinking inn i rundkjøringer?!?! Den der "Rogalandsmodellen" de lærer bort der borte er jo helt på trynet! Slutt med det!!

Gammel 09-10-08, 14:10   #9
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Blinking inn i rundkjøringer?!?! Den der "Rogalandsmodellen" de lærer bort der borte er jo helt på trynet! Slutt med det!!

Jeg skjønner heller ikke hvor det kommer fra. Men jeg ville kaldt dem svensker, ikke rogalendinger. Man har da ulike steder å legge seg i veien på vei inn for å signalisere hvor man skal.

Eller er vi gamle, Polyanna? :benekter på det sterkeste:

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.