Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye plass skal barn få ta?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-08, 14:59   #1
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye plass skal barn få ta?

0,004 økende til 0,050, sånn omtrent.

Utover det er jeg veldig enig med deg. Rent bortsett fra at jeg ikke går i kirker annet enn under sterk tvang og trusler.

Gammel 09-10-08, 15:09   #2
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Rent bortsett fra at jeg ikke går i kirker annet enn under sterk tvang og trusler.

Bare du ikke sutrer høylydt mens du er der så!

Gammel 09-10-08, 15:29   #3
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Bare du ikke sutrer høylydt mens du er der så!

Før, etter og inni meg, så. Særlig tiggerunden på slutten provoserer meg grenseløst - først betaler jeg tvungen kirkeskatt i dyre dommer for noe jeg ikke tror på, ikke bruker og som påfører meg lidelse når jeg av en eller annen grunn må være der, og så skal de jaggu ha MER penger? Mens de fromme gamle damene blar opp og tsktsker misbilligende i min retning når jeg later som om jeg ikke ser tiggeskåla? Goddamn!

Gammel 09-10-08, 15:30   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før, etter og inni meg, så. Særlig tiggerunden på slutten provoserer meg grenseløst - først betaler jeg tvungen kirkeskatt i dyre dommer for noe jeg ikke tror på, ikke bruker og som påfører meg lidelse når jeg av en eller annen grunn må være der, og så skal de jaggu ha MER penger? Mens de fromme gamle damene blar opp og tsktsker misbilligende i min retning når jeg later som om jeg ikke ser tiggeskåla? Goddamn!

Knapper og monopolsedler, Mauser. Elementært.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 15:36   #5
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er som Kasia, jeg mener at det er temmelig aldersavhengig hvor mye bråk man må tåle. F.eks så synes jeg at noen med hylende baby på en forestilling godt kan rusle ut en tur, men om man sitter på et fly og moren helt åpenbart ikke kan gå ut, så kan folk la være å være sure.

Sist jeg fløy alene gråt en baby et par stolrekker foran meg og sidemannen himlet med øynene. Jeg spurte ham om han var mot at folk skulle bli født her på jorda, og da ble han sur på meg.

Jeg blir kjempeirritert på foreldre som ikke stopper barna sine når de sparker borti stolseter, slår borti ting, springer rundt og hyler høyt, samtidig så blir jeg kjempeirritert på dem som ikke tåler at barn snakker eller er tilstede.

Gammel 09-10-08, 15:40   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er som Kasia, jeg mener at det er temmelig aldersavhengig hvor mye bråk man må tåle. F.eks så synes jeg at noen med hylende baby på en forestilling godt kan rusle ut en tur, men om man sitter på et fly og moren helt åpenbart ikke kan gå ut, så kan folk la være å være sure.

Sist jeg fløy alene gråt en baby et par stolrekker foran meg og sidemannen himlet med øynene. Jeg spurte ham om han var mot at folk skulle bli født her på jorda, og da ble han sur på meg.

Helt enig. Når babyer gråter og man ikke kan gå noe sted (feks. på fly) så er det helt utrolig at folk kan bli SURE. Hva skal man gjøre, liksom? Stappe en sokk i kjeften på ungen?
Jeg mener også det er aldersbetinget. Det er utrolig mange foreldre som tydeligvis driter i å lære ungene normal folkeskikk. Trist for ungene, som blir uglesett. Og så har man de som ikke tåler et pip fra unger.

Gammel 09-10-08, 15:46   #7
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Helt enig. Når babyer gråter og man ikke kan gå noe sted (feks. på fly) så er det helt utrolig at folk kan bli SURE. Hva skal man gjøre, liksom? Stappe en sokk i kjeften på ungen?

Jeg er helt enig med dere her altså. Av og til kan man ikke stoppe en baby fra å gråte. Men jeg ville aldri tatt med en urolig baby som gråt mye på ferietur som innebar lang flyreise. Vi dro til Australia med da storesøster var 8 mnd. Hun var en rolig baby som sov mye og tilpasset seg det meste. Turen gikk veldig bra, men det ble jo ganske mye ekstra pupp, «husking» på fanget, soving på magen min osv. Alt som kunne gjøre turen lett for henne og dermed de rundt oss. Jeg hadde aldri tatt samme turen med lillesøster da hun var på den alderen. Jeg tror det ville blitt slitsomt for både henne, oss og omgivelsene.

Gammel 09-10-08, 15:49   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Jeg er helt enig med dere her altså. Av og til kan man ikke stoppe en baby fra å gråte. Men jeg ville aldri tatt med en urolig baby som gråt mye på ferietur som innebar lang flyreise. Vi dro til Australia med da storesøster var 8 mnd. Hun var en rolig baby som sov mye og tilpasset seg det meste. Turen gikk veldig bra, men det ble jo ganske mye ekstra pupp, «husking» på fanget, soving på magen min osv. Alt som kunne gjøre turen lett for henne og dermed de rundt oss. Jeg hadde aldri tatt samme turen med lillesøster da hun var på den alderen. Jeg tror det ville blitt slitsomt for både henne, oss og omgivelsene.

Men man vet jo ikke alltid hvordan en baby vil reagere på en flytur heller. Dersom man VET det kan man kanskje holde seg hjemme, men ikke alle som tar fly er på ferie heller. Noen skal nødvendige ærender og MÅ ta fly, feks.

Gammel 09-10-08, 15:46   #9
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Perler og glansbilder.

Ellers enig med Kasia og Esme, men jeg må innrømme at skrikende babyer (både på fly og andre steder) er noe av det verste jeg hører. Jeg hater babyskriking.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 15:51   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Ellers eig med Kasia og Esme, men jeg må innrømme at skrikende babyer (både på fly og andre steder) er noe av det verste jeg hører. Jeg hater babyskriking.

Det er ikke den kjekkeste lyden jeg heller vet om, og jeg kjenner jeg blir nervøs hver gang det lille mennesket mitt begynner å bli urolig på bussen, feks. Men er man oppegående, prøver man å overse det og lar være å himle med øynene, klage høylytt osv.

Gammel 09-10-08, 15:51   #11
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ikke sokk. Smokk.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 15:53   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Ikke sokk. Smokk.

Helt sant. Ja, for de ungene som tar det da. *ikke mine*
Men det finnes jo teip.

Gammel 09-10-08, 17:15   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nesten som lisensavgiften det du?

Men sånn til saken, så er jeg enig med HI jeg og.
Jeg har en aktiv frøken, med litt "mark i rompa". Men det betyr ikke at hun får lov å styre på. Den kirkehistorien (i den andre tråden) ga meg ubehag, selv om hun faktisk bare var 1,5 år gammel.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 17:19   #14
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Nesten som lisensavgiften det du?

Men sånn til saken, så er jeg enig med HI jeg og.
Jeg har en aktiv frøken, med litt "mark i rompa". Men det betyr ikke at hun får lov å styre på. Den kirkehistorien (i den andre tråden) ga meg ubehag, selv om hun faktisk bare var 1,5 år gammel.

Hvilken tråd? :intrisert:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 17:51   #15
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det er jo helt klart aldersbetinget, men også situasjonsbetinget.

I et fly er det liksom litt lost og det er ikke så mye en kan gjøre for å skjerme andre. Jeg er typen som synes det er greit å tulle med fremmede toåringer som vil underholdes på et fly også, men det gir jeg da såpass tydelig utrykk for at er greit at foreldrene vet det. I de fleste slike situasjoner har foreldrene prøvd å stagge barnet og fått beskjed om at jeg ikke plages, men heller underholdes.

Samtidig er jeg av de som ikke mener en alltid skal dra med barn inn i arenaer som ikke er tilrettelagt for barn og forvente at andre skal ta hensyn. Husker godt at fra perioden 1 år til ca 3 år var å gå på kafe ikke noe positivt for Mazungen, hvorfor i all verden skulle jeg da ta med henne dit. Da ble det kjappe måltider eller et sted med underholdning. Selv som 5 åring er det hennes tålmodighet som ofte avgjør når vi spiser ute. Når du selv tar hensyn til barnets behov er det ikke så sansynlig at barne er til sjenanse for andre. Men jeg forstår og aksepterer at ikke alle andre synes mitt barn er like sjarmerende som meg.

Om jeg har kjøpt biletter til en forestilling der det er en aldershenvisning så forventer jeg at dersom barnet ikke er modent nok til å la andre nyte forestillingen, så går man ut. Hele verden kan ikke dreie seg om meg og mine barn. (utrolig nok).

Kanskje ikke direkte relatert men jeg kom til å tenke på den tragiske saken med jenta som døde på en kirkegård. Når hun klatret på en gravstein. For meg var det konseptet helt snodig. Å la barna klatre på andres gravminner virker for meg som helt absurd å la barna gjøre. Likeledes virker det absurd å ikke forlate en teatersal om ungen storgråter, eller springer foran lerretet på kino.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:42.