|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
This is normal!
|
![]() Hvor mye plass skal barn få ta?Jeg begynte på dette innlegget i en annen tråd, men skled ut såpass mye at jeg lager en ny diskusjon. Det har vært noen tråder på FP i der det har blitt diskutert hva som er ok oppførsel av barn på ulike steder - på fly, på foreldremøter, på Teknisk museum, i kirken osv.
![]() |
![]() |
#2 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye plass skal barn få ta?0,004 økende til 0,050, sånn omtrent.
![]() |
#4 |
Gizmor
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
![]() Sv: Hvor mye plass skal barn få ta?Bra skrevet, Embs! Jeg er veldig enig med deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hvor mye plass skal barn få ta?
Bare du ikke sutrer høylydt mens du er der så!
![]() |
![]() |
#6 |
Borte
|
![]() Sv: Hvor mye plass skal barn få ta?Jeg syns det er litt aldersbetinget. Jo eldre barna er, jo mindre bør man akseptere at de bråker og forstyrrer andre. I den ene tråden var det snakk om 2-3-åringer som laget bråk fordi de løp med støvler inne. Det syns jeg er innenfor hva jeg hadde akseptert - kanskje ikke av mitt barn, men definitivt av andres. Å forsøke å få så små barn til å sitte stille kan vel ofte lage like mye bråk som at de løper rundt. Jeg har ikke så mye erfaring akkurat med det altså, min jente har alltid vært veldig observerende og stille i forsamlinger, men jeg ser ikke for meg at jeg hadde blitt irritert av en sånn situasjon.
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvor mye plass skal barn få ta?Jeg er veldig enig i at barn har godt av å tåle både stillesitting og stillhet. Men samtidig så er vi velsignet med et utpreget rolig barn som, bortsett fra noen måneder i lær-å-gå-alderen, har sittet stille der vi har plassert ham.
![]() |
![]() |
#8 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Før, etter og inni meg, så. Særlig tiggerunden på slutten provoserer meg grenseløst - først betaler jeg tvungen kirkeskatt i dyre dommer for noe jeg ikke tror på, ikke bruker og som påfører meg lidelse når jeg av en eller annen grunn må være der, og så skal de jaggu ha MER penger? Mens de fromme gamle damene blar opp og tsktsker misbilligende i min retning når jeg later som om jeg ikke ser tiggeskåla? Goddamn!
![]() |
#9 |
|
Knapper og monopolsedler, Mauser. Elementært. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hvor mye plass skal barn få ta?Jeg har også himlet for meg selv over barn som løper opp og ned midtgangen i kirken osv. F.eks i Leos dåp. At toåringene satt og dillet for seg selv på gulvet med noen småbiler og sa brrrr gjorde ikke noe, men at nesten-syvåringen gikk opp og ned midtgangen og i det hele tatt var overalt, ble noe annet. Moren min ble faktisk lettere sjokkert over at foreldrene ikke ga gutten beskjed om å sette seg ned, og sitte der. (Som femåringene til Iset og meg gjorde, uten å mukke.)
![]() |
![]() |
#11 |
This is normal!
|
Helt enig!
![]() |
![]() |
#12 |
Personlig pessimist
|
Veldig enig.
![]() |
![]() |
#13 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvor mye plass skal barn få ta?Jeg er som Kasia, jeg mener at det er temmelig aldersavhengig hvor mye bråk man må tåle. F.eks så synes jeg at noen med hylende baby på en forestilling godt kan rusle ut en tur, men om man sitter på et fly og moren helt åpenbart ikke kan gå ut, så kan folk la være å være sure.
![]() |
#14 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Hvor mye plass skal barn få ta?Jeg er helt på linje med deg her. Vedr fly så synes jeg det er hyggelig når folk tar hensyn og er oppmerksomme mot ungene, men skjønner hvis ikke alle synes toppen av lykke er mine barns konstante "hei" mens de (barna) står bakovervendt i setet fra Gardemoen til Larnaca...
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Helt enig. Når babyer gråter og man ikke kan gå noe sted (feks. på fly) så er det helt utrolig at folk kan bli SURE. Hva skal man gjøre, liksom? Stappe en sokk i kjeften på ungen?
![]() |
#16 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvor mye plass skal barn få ta?Jeg er også veldig enig med det Embs sier. Og det er klart det er forskjell på babyer og syvåringer, og klart at det er forskjell på et sted man er fordi man trenger det, som et fly eller en matbutikk, og et sted man har valgt å oppholde seg, som en konsert eller en gudstjeneste. Barn som bråker og forstyrrer i matbutikken og på flyet kan såklart være irriterende, men de hindrer i alle fall ikke de andre tilstedeværende i å kjøpe mat eller komme frem til bestemmelsesstedet - men barn som bråker og forstyrrer under en forestilling eller på et museum, kan jo ødelegge ganske mye for resten av publikum.
![]() |
#18 |
This is normal!
|
Jeg er helt enig med dere her altså. Av og til kan man ikke stoppe en baby fra å gråte. Men jeg ville aldri tatt med en urolig baby som gråt mye på ferietur som innebar lang flyreise. Vi dro til Australia med da storesøster var 8 mnd. Hun var en rolig baby som sov mye og tilpasset seg det meste. Turen gikk veldig bra, men det ble jo ganske mye ekstra pupp, «husking» på fanget, soving på magen min osv. Alt som kunne gjøre turen lett for henne og dermed de rundt oss. Jeg hadde aldri tatt samme turen med lillesøster da hun var på den alderen. Jeg tror det ville blitt slitsomt for både henne, oss og omgivelsene.
![]() |
![]() |
#19 |
© All rights reserved
|
Perler og glansbilder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Men man vet jo ikke alltid hvordan en baby vil reagere på en flytur heller. Dersom man VET det kan man kanskje holde seg hjemme, men ikke alle som tar fly er på ferie heller. Noen skal nødvendige ærender og MÅ ta fly, feks.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|