|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Droppe barneforsikring?
Ja, det skjønner jeg. Men man kan jo ta ut forsikringer på alt mulig og selv angi hvem som skal godtgjøres, hvorfor kan man ikke gjøre det på barnet også? Jeg har jo forsikret mannen min sånn at dersom det skjer noe så får jeg penger, og jeg burde kunne gjøre det med barnet mitt også.
|
|
|
#2 |
|
Off the map.
|
ja det tror jeg at man kan. SÆrlig den biten hvor man forsikrer seg for å kunne ta fri når barnet er sykt. Da er det jo ikke barnets penger, men familiens penger, sånn at familien får tatt seg av barnet.
|
|
|
#3 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har lagt til en link om temaet i samme innlegg.
|
|
|
#4 |
|
Ute på tur
|
Sv: Droppe barneforsikring?Vi har forsikring på begge gutta av samme grunner som Esme nevner.
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Det er en egen post i vår barneforsikring. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
I farta!!
|
Sv: Droppe barneforsikring?Kva slags forsikringar har de og kor?. Det med uføreforsikring videre er det ikkje alle som har, evnt er det ein ekstrapost hjå enkelte.
Strong is the new skinny Sist redigert av Zip : 09-10-08 kl 22:34. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
Vi har Gjensidiges barneforsikring. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
I farta!!
|
Kor mykje betalar de i året?. Har de standard + uføre?
|
|
|
#9 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Droppe barneforsikring?Alle utbetalinger ved barneforsikring blir utbetalt til barnet og er barnet under 18 blir det utbetalt til overformynderiet. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Mother of Dragons
|
Det er det ikke i vår barneforsikring. Shit. For den har de største utbetalingene. Jeg får ringe selskapet i morgen og høre om det der.
|
|
|
#11 |
|
Originala
|
Er ikke tilpasning av bolig spesifisert som "inntil ..."? Uansett, så lenge det framgår av forsikringsdokumentene at tilpasning av bolig er inkludert i en engangsutbetaling, så virker det rart om man ikke får hentet ut disse pengene. Det er jo bare å søke om å få overført penger, og så lenge det begrunnes med at det er nødvendig for at barnet skal bo hjemme (og at en del av forsikringen var tenkt til nettopp dette), så tipper jeg det vil være uproblematisk. Men det kan overformynderen i kommunen du bor i gi bedre informasjon om enn meg. I de tilfellene jeg kjenner til, har det i alle fall vært en smal sak å få ut penger som har vært forvaltet av overformynderiet. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|